Redovisningskonsult till Löftadalens Ekonomiservice AB

Redovisningskonsult till Löftadalens Ekonomiservice AB

Arbetsbeskrivning

Vill du stötta upp ett familjärt team i Frillesås? Har du erfarenhet av ekonomiarbete för flertalet olika kunder? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna i tjänsten kan komma att variera beroende på kunskap och erfarenhetsnivå men det kommer främst att handla om den löpande redovisningen och annan ekonomisk administration.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är följande (kan komma att variera):
• Hantera leverantörsreskontra
• Hantera kundreskontra
• Bokföring
• Månadsavstämningar
• Momsredovisning
• Förberedande bokslutsarbete

Om du har erfarenhet av bokslut och deklaration så kan även sådana arbetsuppgifter innefattas.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start så snart som möjligt och som sträcker sig 3 månader fram med eventuell möjlighet till förlängning.

Om dig
Vi ser att du har några års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent, redovisningsekonom eller redovisningskonsult. Om du har erfarenhet av arbete på en redovisningsbyrå samt arbete med enskilda firmor så ses det som meriterande.

Vi ser även att du har en eftergymnasial utbildning, minst YH eller akademisk examen. Du har förståelse för de regelverk som är relevanta inom redovisning och van vid att arbeta med leverantörsreskontra och löpande redovisning. Om du har erfarenhet av bokslut och deklarationer så ses det som meriterande. God systemkunskap i Office 365, Fortnox och Wolter Klüwer är positivt.

Som person ser vi gärna att du har ett naturligt driv och ett affärsmässigt mindset. Du är lyhörd och har lätt för att sätta in dig i kundens situation, behov och hitta lösningar för de frågeställningar som uppkommer. Vi ser gärna att du är duktig på att hantera flera bollar i luften samtidigt samt att du arbetar effektivt.

Om oss
Löftadalens Ekonomiservice AB har sedan 1983 funnits vid företagarens sida med mångårig erfarenhet. Vi är ett SRF-auktoriserat konsultföretag för tjänster inom ekonomi, lön och rådgivning. Som medarbetare hos oss ingår du i en respektfull atmosfär där vi samarbetar över kontorsgränserna, hjälper varandra och delar kunskap och erfarenheter.

Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, vad god kontakta supporten via info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2024
  • Ansök senast: 20 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024