Redovisningsmedarbetare

Redovisningsmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 35 000 customers each year across Europe.  With close to 1300 colleagues operating in 24 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.


KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.




Vi söker en redovisningsmedarbetare på vår ekonomiavdelning i Strömstad.

Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Kvalifikationer och erfarenhet:

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och några års praktisk erfarenhet av bokföring. Du är van att jobba i olika ekonomisystem, gärna erfarenhet av Visma, och övriga stödprogram såsom t.ex. Excel. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är kommunikativ stark, har goda kunskaper i engelska  och är van att jobba mot tydliga mål och deadlines. 

Personliga egenskaper:

Din personlighet är mycket viktig för oss. Du är en serviceinriktad person som är självgående men gillar att arbeta tillsammans i ett team för att nå gemensamma mål. Du gillar att ta ansvar för ditt arbete och har en förmåga att se detaljer likväl som att höja blicken. Du är noggrann och strukturerad men samtidigt flexibel då uppgifterna varierar. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Du kommer att jobba i ett team som sköter den löpande bokföringen och rapporteringen för KGH Customs Services AB.

I arbetsuppgifterna ingår:

- Löpande bokföring
- Hantering av kund och leverantörsfakturor
- Påminnelse och inkassohantering
- Moms och skattedeklarationer 
- Upprättande av månadsbokslut
- Diverse administrativa arbetsuppgifter

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.

Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!

Intervjuer görs löpande.

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours?

Sammanfattning

Liknande jobb


19 april 2024

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

19 april 2024

17 april 2024