Regional Key Account Manager till Optimera i Region Väst

Arbetsbeskrivning

En roll för dig med stark drivkraft för att expandera försäljningen och utveckla affärssamarbeten! 
Optimera har nöjdast kunder i branschen och det är vi otroligt stolta över! Som mål har vi att vi skall vara den mest innovativa, professionella och effektiva bygghandelskedjan i Sverige med inriktning på proffs, och med detta i ryggen tar vi och satsar stort på denna nya Key Account Manager roll. Vi söker dig som vill ta ansvar för våra största viktigaste kunder och stärka vår position på marknaden.
Som Regional Key Account Manager hos oss…  
blir du en del av ett starkt växande försäljningsteam och rapporterar direkt till regionchefen. I vår satsning framåt skapar vi nu nya roller inom bolaget och detta är en av dem. Vi söker dig som vill vara orkesterledaren som dirigerar såväl arbetssätt som kollegor för att vara det självklara valet för våra kunder. Du säkerställer att våra kunder väljer oss för våra tjänster och våra värden.
Några av dina viktiga ansvarsområden: 

Ta ägandeskap för 5–10 större avtalskunder och utveckla dessa till att bli vinnare


Driva samtal med exempelvis ägare, VD eller inköpschef på en mer strategisk nivå


Avtalsansvar från behovsanalys, förhandling till signering


Alltid vara steget före och arbeta proaktivt med din kalender och möten 


Arbeta i nära samarbete med dina kollegor för att uppnå försäljningsmål, där du visar vägen och skapar förutsättningar för andra att lyckas på dina avtal


Hålla dig uppdaterad om marknadstrender, dina kunders nutid och framtid


För att söka rollen som Key Account Manager…  

Har du tidigare erfarenhet av att hantera stora b2b avtal och driva dialoger på en strategisk nivå


Vet du hur vi skapar värde för våra kunder


Har du erfarenhet att leverera till större projekt


Arbetar inom byggbranschen i vår geografi 


Har du B-körkort   


Har du goda kunskaper i svenska och engelska  


För att lyckas i rollen som Key Account Manager…  
Är dina personliga egenskaper viktiga! Våra ledord är Personligt, Tryggt och Enkelt vilket är något du måste kunna spegla dig i då våra kunder ska känna det i all kontakt med oss. Vi söker dig som med stark drivkraft och positiv framåtanda tar ägandeskap för att vidareutveckla såväl relationer som affärer! Du är uthållig och vet att stora affärer kan ta tid. Du är kommunikativ och kan presentera på ett inspirerande sätt. Vidare är du en förebild som vågar ändra och lyfta laget, och vet att tillsammans är vi starkast!  
Optimera erbjuder… 
dig en unik möjlighet att få ta en helt ny roll och göra den till din! Är du dessutom ambitiös så erbjuder vi möjligheter till att växa inom bolaget då vi vill ta vara på talang och driv. 
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 500 miljarder SEK och har mer än 180 000 anställda i 67 länder. 
Är du nyfiken och vill veta mer klicka här: https://www.optimera.se/bygghandel/proffs 
För att söka rollen...  
är du varmt välkommen att ladda upp ditt CV. Urval sker löpande, men sista ansökningsdag 10/12 2023. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. I den här rekryteringen samarbetar Optimera med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på lina.friberg@roirekrytering.se.  
Anställning hos: Optimera Sverige AB 
Omfattning: Heltid  
Start: Enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Optimera
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Liknande jobb


4 maj 2024

4 maj 2024

4 maj 2024

4 maj 2024