Regional Manager för Danmark

Arbetsbeskrivning

Poolia söker för rekrytering till Memira en proaktiv och affärsorienterad Regional Manager med ansvar för Danmark.

Tjänsten är på heltid och placerad i centrala Köpenhamn.

Vill du arbeta i en framgångsrik koncern? Har du ett genuint intresse av ledarskap och affärsutveckling? Då kan vi ha jobbet för dig!

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för Memiras verksamhet i Danmark inklusive klinikerna i Köpenhamn, Roskilde, Kolding, Århus och Ålborg. Rollen är operativ och innebär daglig kontakt med medarbetare på klinikerna. Huvudansvaret ligger i att säkerställa att regionen uppnår uppsatta försäljningsmål.

I dina ansvarsområden ingår bland annat: 

- Övergripande ansvar för intäkter och resultat för regionen.

- Övergripande ansvar för driften av klinikerna inom regionen.

- Ansvar att alla medarbetare jobbar mot uppsatta försäljningsmål och enligt Memiras säljprocess.

- Ansvar för coachning i det dagliga arbetet.

- Ansvar för att säkerställa att klinikerna drivs på bästa möjliga sätt ur kundens och företagets perspektiv.

- Personalansvar för alla klinikmedarbetare.

- Ansvar för att medarbetarna arbetar i enlighet med Memiras klinik- och kvalitetsprocess.

- Representera Memira gentemot kunder, kollegor och konkurrenter på mässor, event och kongresser.

Tjänsten kräver regelbundna resor till klinikerna i Danmark och vissa resor till huvudkontoret i Sverige (Stockholm).

Till din hjälp har du 15 medarbetare. Du rapporterar till koncernens COO i Sverige.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personal- och budgetansvar. Troligen har du minst 5 års relevant erfarenhet.

Vi ser det som en fördel om du har en Bachelor’s degree eller Master’s degree från universitet men du kan också ha fått motsvarande kunskap genom tidigare jobb.

Du har gedigen erfarenhet av att driva och utveckla organisationer med tillhörande personal-, budget- och resultatansvar. Du har en stark kommersiell sida och vill arbeta med försäljning av kvalificerade tjänster (B2B).

Du har förmågan och intresset att arbeta både operativt och strategiskt samt som person är du utåtriktad, drivande, förtroendeingivande, orädd och affärsorienterad.

Du har också förmågan att strukturera, planera och utveckla verksamheter och har goda ledaregenskaper samt har lätt för att entusiasmera och delegera.

Tidigare erfarenhet av försäljning av tjänster/service och från Retail är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Martin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Memira
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024