Regional Media Manager

Arbetsbeskrivning

Nu finns en möjlighet för dig med stark kompetens och erfarenhet inom både ledarskap och marknadskommunikation att få vara en del av ett internationellt bolag med ett mycket välkänt varumärke som ligger i framkant för sin bransch. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten:
Som Regional Media Manager kommer du leda ett team sociala medier- och marknadsanalysexperter. Din roll är att tillsammans med teamet utveckla en effektiv och givande marknadsaktivitetsplan och mix av digitala kanaler. Du kommer vara nyckelperson mot bolagets lokala marknadschef samt mediebyråer.

Du kommer att ingå i det globala marknadsförings-, media- och analysteamet och du rapporterar direkt till chefen för mediehantering. Medieteamet består av två personer men kommer inom kort att växa till tre personer. Alla mediechefer har ansvar över en region med ett sammankopplat team av specialister inom SEM, SoMe och Display-marknadsföring samt en expert på marknadsanalys.

Sammanfattningsvis kommer du att arbeta med

Utveckling av global mediestrategi och säkra implementering av detta internt
Informera och koordinera budgetprocessen – årliga och globala kampanjer, nya marknadslanseringar och prestationsmarknadsföring
Medieplanering för globala kampanjer och stöd vid utveckling av övergripande media/kampanjplan, inklusive omfattande medieplaneringsstöd för nya marknader
Daglig kontakt med byråer och marknader och övervaka SOW
Stödja och koordinera interna medieaktiviteter tillsammans med teamets självständiga mediaexperter
Övervaka och stödja lokala medieaktiviteter, se till att allt är i linje med mediegrunden och går hand i hand med bolagets övergripande KPI:er, samt hålla interna intressenter informerade om vad som händer på marknaderna
Tvärfunktionellt samarbete mellan avdelningar i ett flertal marknadsföringsprojekt
Ge råd och informera teamet, andra interna intressenter och marknadskampanjledare om best pratice inom media

Vi söker dig med:
Mer än fem års yrkeserfarenhet från liknande uppdrag
God kunskap och erfarenhet inom media- och marknadsföringsstrategier och planering
Goda kunskaper om mediakanaler
Ett analytiskt mindset och god erfarenhet från media- och marknadstester såsom kreativ testning, MMM, inkrementell testning, varumärkesspårning m.m.
Erfarenhet av att arbeta i ett globalt bolag och internationell miljö
Erfarenhet av att leda och coacha ett specialistteam

Om anställningen:

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO med start omgående fram till och med årskiftet 2024-2025.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Elsa Jonasson
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Liknande jobb


10 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Art Director

Art Director

27 februari 2024