Regionchef

Regionchef

Arbetsbeskrivning

Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget har en positiv
försäljningsutveckling och verkar i en stabil bransch. I Sverige finns medarbetare över hela landet för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Huvudkontor ligger i Malmö, med två bagerier i Malmö och i Göteborg, omsättningen är 4 miljarder SEK.
Mer information hittar du på
www.pagen.se


Är du en driven och målinriktad ledare som gillar att jobba i ett högt tempo, ha stort eget ansvar och har du erfarenhet från försäljning inom livsmedelsbranschen? 

Arbetsbeskrivning

Pågen söker nu en Regionchef med placeringsort Hässleholm. I denna roll har du driftsansvar för regionen och personalansvar för ca 20 personer. Din huvudsakliga uppgift blir att driva lönsam försäljning, både för oss och för våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår utveckling av försäljning, daglig drift och att coacha och leda dina medarbetare att nå sin fulla potential. Du har fullt resultatansvar för regionen och ansvarar även för den långsiktiga affärsplaneringen.

Du rapporterar till Försäljningsområdeschefen för Södra Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Ansvara för att uppnå regionens resultat-, försäljning- och kostnadsbudget (AP)
• Ansvara för framtagande av årlig försäljningsområdesplan
• Säkerställa genomförande av marknadsplan och driva regionala program för att säkra marknadstillväxt
• Säkerställa att regionsmål och andra uppsatta mål uppnås
• Ansvara för att säkra den dagliga driften och att lagar och regler efterlevs
• Ansvara för att säkerställa en effektiv säljorganisation avseende distribution, plock, färskhet och försäljning i butik
• Säkra rätt order i butik (ROB) genom att samresa 2-3 ggr per vecka samt genomföra regelbundna uppföljningsmöten med samtliga säljare
• Kontinuerligt utvärdera ruttning för att säkra konkurrenskraft och kostnadseffektivitet
• Ledaransvar för samtliga medarbetare på området
• Säkerställa arbetssätt för samtliga medarbetare i respektive roll
• Löpande utveckla organisationen för att säkra rätt kompetens på rätt plats/roll
• Arbetsmiljöansvarig

Kvalifikationer

Vi söker dig som brinner för försäljning, som drivs av att uppnå resultat tillsammans med andra och som har en bakgrund där du haft resultat- och personalansvar. Du har erfarenhet av att jobba med verksamhetsutveckling och förbättringar och har minst 3 - 5 års erfarenhet från kvalificerad och dokumenterat framgångsrik försäljning inom livsmedelsbranschen.

Som person är du resultatorienterad och arbetar utifrån att hela tiden skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare. Du trivs med att vara ute på destinationerna och coacha ”hands on”.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt eget driv, vara handlingskraftig, målinriktad och prestigelös. Du skapar goda relationer såväl internt som externt och har en god kommunikativ förmåga med fallenhet för att förklara, vinna förtroende och få människor med dig. Du är en naturlig ledare och lagspelare som motiverar, inspirerar och genom ditt ledarskap förstärker positiva beteende och prestationer. Ditt arbete kännetecknas av struktur och hög kvalitet. Du är van att se olika affärsmöjligheter och ser det som en självklarhet att fokusera på lönsamhet. Du tar egna initiativ och har en god problemlösningsförmåga. 

Det är viktigt att du är trygg i ditt hantverk, är strukturerad och trivs i en kreativ kultur med högt tempo och snabba förändringar. Du är inte rädd för att utmana och du motiveras av perspektivväxlingen mellan helhet och att fördjupa dig i detaljer och du har en god förmåga att prioritera däremellan. Du har en mycket god förmåga att föra en konstruktiv dialog med uppdragsgivare, hantera den entreprenöriella kulturen med mod att ta diskussioner högt och lågt.

Vi tror att du har försäljnings- eller marknadsföringsutbildning el likvärdigt som bakgrund. Erfarenhet som butikschef eller försäljningschef inom DVH samt kompetens inom kategoriarbete är meriterande.

Krav: B-körkort, goda ekonomi- och IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi dig?

Detta är en bred, rolig och aktiv roll, och vi ger dig möjlighet att jobba självständigt och med stort eget ansvar.

På Pågen bakar vi med kärlek – och vårt uppdrag är långsiktigt. Vi vill kunna lämna över ett bättre Pågen till framtida generationer. Det betyder att vi arbetar för att skapa hållbara lösningar och vi slösar inte med våra resurser. Vi samarbetar för att kunna vara modiga och tänka stort och nytt, och vi är nyfikna och lyssnar för att hela tiden lära mer.  Våra värderingar är Engagemang, Mod, Ansvar och vilket vägleder oss i vår vardag.

Ansökan

För mer information om tjänsten, kontakta Försäljningsområdeschef Michael Dahl på tel 040-672 80 32. 

Välkommen med din ansökan senast den 7 november 2022!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pågen AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 november 2022

Besöksadress

Åkerbärsvägen 4
None

Postadress

Box 8143
Malmö, 20041

Liknande jobb


Callcenter Försäljningschef

4 maj 2024

4 maj 2024