Regionchef för assistans-verksamheter i Västra Götaland och Värmland

Regionchef för assistans-verksamheter i Västra Götaland och Värmland

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992.  Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.

Vi söker nu en Regionchef för den operativa driften av verksamheten med personlig assistans hos våra kunder som tillhör Särnmarks kontor i Västra Götaland och Värmland. Tjänsten kommer innebära geografisk placering på ett kontor i regionen och innefattar resor till de olika kontoren i regionerna och till övriga kontor runt om i landet. Regionchefen ansvarar för all verksamhet inom den operativa driften.

Regionchefen leder och fördelar arbetet för kontorens tjänstemän, vilka har rollen som Kundansvariga. Regionchefen kommer ingå i Särnmark Assistans ledningsgrupp som består av övriga chefer inom affärsområdet i landet. Vi erbjuder en intressant och utmanande arbetsplats och en tjänst som präglas av hög självständighet och stor påverkansgrad. Regionchefen kommer att arbeta i ett team med drivna kollegor, som vill medverka till att tillgodose våra kunders rättigheter och samtidigt vara en attraktiv arbetsgivare för personliga assistenter. Den här rollen innebär stora möjligheter att organisera och planera arbetet självständigt.

Regionchefens huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Ansvarig för att fortlöpande kontrollera och följa upp personliga assistans-verksamheten på regionkontoren och för att säkerställa att verksamheten levererar i enlighet med de krav myndigheter samt IVO har på Särnmark som assistansanordnare.
• Löpande genom uppföljningar med verksamheten säkerställa att Särnmarks rutiner och processer efterlevs.
• Chefsansvar för 8 tjänstemän i regionen
• Arbetsgivar- och budgetansvar gällande personlig assistans-verksamheterna i regionen
• Säkerställa att tjänstemän och personliga assistenter arbetar i enlighet med lag och avtal samt företagets vision, mål och rutiner.
• Rapportera och prognostisera den egna verksamheten samt bistå vid framtagande och uppdateringar av affärsplan, budget och prognoser.
• Säkerställa kvalitet i bolaget genom att ge råd och bistå kunderna i kundjuridiska ärenden och processer
• Arbeta aktivt med tillväxten av Särnmarks verksamhet i regionen. Detta innefattar att planera och genomföra olika aktiviteter i samarbete med vår informationsavdelning, vara aktiv i regionens olika nätverk samt i samarbete med informationschef aktivt informera om Särnmark och Särnmarks kundmodeller.

Vem är du?

För att trivas i rollen som Regionchef tror vi att du är en person som engageras av ett socialt arbete och nätverkande där en hög nivå av kundservice är centralt. Du skall vara van att arbeta med budget och målstyrning. Genom ett coachande ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt. Du är inte heller rädd för att kavla upp ärmarna och rycka in som en resurs i det löpande arbetet när så behövs. Vi ser helst att du har ett etablerat nätverk i närregionen då du kommer att arbeta med tillväxt. Du behöver vara en person som gärna skapar nya kontakter och samtidigt har förmågan att möta människor i olika situationer. Du har god förmåga att analysera och planera ditt och medarbetarnas arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, kan ta beslut och skapa resultat. Du bör med andra ord vara en duktig kommunikatör som uppskattar samarbete och problemlösning.

Kvalifikationer


• Du har relevant akademisk utbildning som socionom/beteendevetare, eller motsvarande arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Vi ser att du har en dokumenterad erfarenhet av en ledarroll och därigenom erfarenhet av personalansvar för tjänstemän samt budgetansvar för en verksamhet.
• Du ska vara väl insatt i LSS-lagstiftningen och tidigare arbetserfarenhet i en liknande roll ses som meriterande.
• B - Körkort är ett krav.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar en inledande 6 månaders Provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar och vi erbjuder friskvårdsbidrag. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Biträdande enhetschef till gruppbostäder på Kungsholmen

Biträdande enhetschef till gruppbostäder på Kungsholmen

26 april 2024

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

26 april 2024

26 april 2024