Regionchef  – Hemköpskedjan, Region Norr

Regionchef – Hemköpskedjan, Region Norr

Arbetsbeskrivning

Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service med tonvikt på färskvaror och ett brett sortiment. 2016 valdes vi till ”Sveriges starkaste kedja” och det är tydligt att både kunder och medarbetare trivs i butikerna, samtidigt som det attraktiva och prisvärda sortimentet blir alltmer känt. I januari 2018 blev Tempo en del av Hemköp och tillsammans utgör bolaget cirka 350 butiker, egen- och handlarägda.

Till vår Driftavdelning söker vi nu en drivande och affärsmässig ledare till uppdraget som Regionchef i region norr. Som Regionchef hos oss arbetar du med att leda och fördela arbetet i regionen på ett kostnadseffektivt sätt i enlighet med koncernens kärnvärden och ledarprofil. Du arbetar med att driva lönsamhet och arbetar aktivt med butikernas kundbemötande för att ge våra kunder en positiv butiksupplevelse. Butiken är scenen och varje detalj en chans att göra skillnad. 
 
Är du redo att ta plats inom Hemköp, där kunden alltid står i centrum?
 
Det här ingår i rollen som regionschef:
Regionen består av 13 butiker som sträcker sig från Stockholm till Örnsköldsvik. Din huvuduppgift är att vara ytterst ansvarig för regionens resultat. Detta sker genom att följa upp och driva regionens uppsatta mål och nyckeltal framåt via datadrivna analyser och identifierade aktiviteter som går i linje med Hemköpskedjans strategier och gemensamma mål. I rollen har du personalansvar för regionens butikschefer och säkerställr att de har rätt förutsättningar att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Du har ett stort intresse för människor och drivs av en vilja att se andra växa. Du säkerställer att rådande regler, rutiner, avtal och lagar efterlevs i regionens butiker. Det kommer även ingå resor i tjänsten.
 
Som Regionchef  är dina huvudsakliga ansvarsområden att:
Budgetansvar för regionen
Driva lönsam försäljning genom att arbeta mot fastställda mål i tätt samarbete med Försäljningsutvecklare
Skapa en effektiv butiksorganisation som delar best practice mellan butiker
Säkerställa att regionen håller en hög kommersiell driftsnivå, alla dagar i veckan under butikernas alla öppettider
Identifiera verksamhetsutvecklingsbehov, samt säkerställa implementation i butik
Säkerställa efterlevnad till Hemköpskedjans koncept och processer
Genom personalansvar säkerställa rätt kompetens på rätt plats
Hålla regelbundna butikchefsmöten, utvecklings- och medarbetarsamtal, göra utvecklingsplaner, samt att coacha, stötta och följa upp Butikscheferna i deras långsiktiga arbete
Du har ett delegerat arbetsmiljöansvar
 
Som person bidrar du med positiv energi och ser värdet i att nätverka externt såväl som internt. Din förmåga att samarbeta samt kommunicera kommer att hjälpa dig i denna roll. Du ser verksamheten i ett helhetsperspektiv och har ett genuint intresse för försäljning, kundnytta samt att utveckla företagets lönsamma affärer. 
Som Regionchef kommer du ingå i driftens ledningsgrupp och du rapporterar till Driftchef.

För att lyckas ser vi gärna att du har 5-7 års erfarenhet av en motsvarande roll, där budgetarbete såväl som resultatuppföljning är något du känner dig trygg med.
 
Meriterande är:
Erfarenhet från dagligvaruhandeln
Erfarenhet av att leda på distans
Drivit tillväxt och förbättringsarbete på ett framgångsrikt sätt
Erfarenhet av att leda förändring och projekt
Goda kunskaper inom kommersiell butiksdrift
Kunskap inom kollektivavtal, arbetsmiljö, arbetsrätt samt fackliga förhandlingar
Kompetensutveckling och karriär
För att du ska få en inspirerande start hos oss erbjuder vi ett introduktionsprogram där du får lära dig allt från kundbemötande till hur du kan bidra till ett hållbart samhälle. Vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. 
 
För Hemköp är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Hemköp uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla sina tjänster. Via Axfoodakademien, koncernens utbildningsenhet, erbjuds ett antal utbildningar som ger medarbetaren förutsättningar att utvecklas i sin roll och inom koncernen. Hemköp erbjuder en arbetsplats med tydliga gemensamma värderingar där alla strävar åt samma mål.
 
Information om bolaget
Hemköp är ett framgångsrikt företag inom dagligvarubranschen med missionen att skapa matglädje för våra kunder. Företaget är en del av Axfood-koncernen som är börsnoterat med Axel Johnson AB som huvudägare. Grundläggande för Axfood är tron på växtkraft för både människor och företag. Vi på Hemköp har stort förtroende för våra medarbetare och chefer samtidigt som vi förväntar oss ett stort ansvarstagande. Våra medarbetare har kunskapen, kompetensen och idéerna som utvecklar och förbättrar våra verksamheter.
 
Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Future Management; Rolf Lindgren, 070-513 66 94. 
 
Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2021-12-15. 
 
För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post. 
 
Varmt välkommen med din ansökan!
 



Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

Rolf Lindgren
0705136694
Alexander Lindgren
0727407998
Titti Bergholtz
070-827 11 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Erik Dahlbergsallén 15
None

Postadress

Erik Dahlbergsallén 15
Stockholm, 11520

Liknande jobb


13 september 2022

6 september 2022