Regionchef, Södra Sverige

Arbetsbeskrivning

Kia Motors Sweden AB, sedan december 2003 ansvarigt för Kia Motors verksamhet i Sverige, är beläget i Infra City, Upplands Väsby, strax norr om Stockholm. 2004 såldes 2100 bilar och 2005 ökade försäljningen till 3100, vilket gjorde märket till landets snabbast växande bilmärke. Vi söker nu en Regionchefchef; Södra Sverige KIA Motors Sweden AB befinner sig i en expansiv fas, både på försäljnings och på eftermarknadsområdet. Då varken försäljningsvolym eller lönsamhet nått nivåer som rättfärdigar en organisation med specialister inom varje område, krävs samordning och samarbete över traditionella funktionsgränser. Regionchefen spelar en nyckelroll i detta sammanhang. Aktuell tjänst gäller en av fyra regioner; Sverige södra. Kravet på allsidighet, förmågan att verka som coach, support och ledare på en och samma gång kommer att vara avgörande. Agendan för arbetet med och tillsammans med återförsäljare resp. verkstäder blir snabbt längre. Aktiviteter och områden att planera, genomföra, mäta och följa upp - ökar kraftigt. Såväl inom de områden KIA Motors Sweden ser som lokala kärnfrågor, som strategiska initiativ från moderbolagets och fabriksnivå. Under den period av KIAs utveckling som ligger närmast framför oss, tror vi att vi kommer längre och snabbare fram om regionchefen ansvarar för både försäljnings- som eftermarkandsfrågor. Högre frekvens på besök, en kontaktyta för återförsäljaren/fullserviceanläggningen, bättre täckning på eftermarknaden än vad som annars vore möjlig, är några av fördelarna med en dubbel roll. Sammantaget ställer detta nya krav på regionchefen. Behov att arbeta än mer strukturerat med planering, agendor, beslutsrapportering, skriftlig återkoppling och uppföljning. Högre grad av formalia i samband med beslut om stöd och rabatter mm. Omfattande arbete i Excel/Word/PowerPoint är en förutsättning för framgångsrik dokumentation, kommunikation och intern planering. Övergripande mål: Regionchefen tillsammans med kollegor i teamet: . Är den operativa länken mellan KIA Motors Sweden AB och KIA-partners i regionen samt Kias ansikte på den lokala markanden. . Implementera strategiska initiativ för att utveckla KIAs varumärke och franchise på den svenska marknaden. . Säkerställa att regionen uppnår mål inom kundnöjdhet, försäljning, marknadsdelen, reservdelsförsäljning eller andra värdemätare på verksamheten och bidrar på detta sätt till KIA Motors Sweden s totala mål på motsvarande områden. Med en organisation som är relativt ny samtidigt som återförsäljarnätet är i full sving, måste grunderna hos respektive ny medarbetare vara självskrivna. Det KIA-specifika är naturligtvis något som inhämtas under resans gång. Kvalifikationer: . Branscherfarenhet är önskvärd men inte ett krav . Erfarenhet från jobb som regionchef eller liknande . Ha ett stort intresse för bilar . Sträva efter att ständigt öka försäljningen och därav vinsten för företaget . Vara bosatt i området, då du kommer att kunna utgå från ditt hem. Dock skall du ha möjlighet att vara på kontoret i Stockholm ett par dagar varannan vecka. . Du har en god teknisk förståelse och du kan dokumentera säljresultat som du uppnått genom självständiga insatser i en stark konkurrensutsatt marknad. . Du har förmågan att hitta nya kanaler och kreativa möjligheter. Du skapar och genomför aktiviteter och driver och bygger Kias varumärke

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KIA MOTORS SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 juni 2006
  • Ansök senast: 30 juli 2006

Besöksadress

KANALVÄGEN 12
UPPLANDS VÄSBY

Postadress

KANALVÄGEN 12
UPPLANDS VÄSBY, 19461

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010