Regionsansvarig Ombudsrepresentant

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker är Sveriges största logistikföretag och erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

DB Schenkers ombudsnät består idag av ca 1700 paketombud från norr till söder. Dessa ombud hanterar årligen ca 17 miljoner paket. Vi söker nu en Regionsansvarig Ombudsrepresentant för region Värmland, Dalarna och Närke med placering på vårt distrikt i Örebro.



Arbetsuppgifter
I din roll som Regionsansvarig Ombudsrepresentant har du ansvar för ca 200 paketombud och dess funktion inom din region. Arbetet består bland annat av att:


* Säkerställa och följa upp att ombuden har rätt utrustning och kunskap om pakethantering
* Ansvara för och se till att ombuden är profilerade med rätt utseende samt agerar som en förlängd arm åt DB Schenker.
* Introducera, utbilda och informera ombuden om nya rutiner och funktioner kring pakethantering
* Analysera och lokalisera var geografiskt som det kan behöva finnas nya paketombud
* Öppna nya paketombud samt byta ut alternativt stänga befintliga paketombud
* Besöka de olika paketombuden, speciellt vid akuta ärenden.
*

Du kommer att ingå i ett team av 12 st medarbetare, 10 st regionsansvariga ombudsrepresentanter, en administratör samt en ansvarig chef.
Resor ingår i tjänsten. Du kommer att vara ute och besöka ombud ca 4 dagar/veckan med någon övernattning då och då.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi ser gärna att du har du värderar kvalitet och service högt. Du är initiativtagande, självgående, noggrann och strukturerad. Vi ser gärna att du är flexibel och kan snabbt prioritera och agera vid uppkomna situationer. Det är en stor fördel om du har god geografisk lokalkännedom inom din region.

Vi söker dig som:

* Tidigare har arbetat med försäljning eller service där du på egen hand planerat dina resor
* Har erfarenhet av administrativt arbete
* Är serviceinriktad, har god social kompetens och trivs med nya kontakter
* Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift
* Har goda kunskaper i Office-paketet
* Är flexibel och kan prioritera om vid akuta ärenden
* Har B-körkort


Har du erfarenhet från logistik-/transportbranschen är det meriterande.

På DB Schenker värdesätter mångfald och olikheter och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund, erfarenheter och egenskaper.

Vi erbjuder
På DB Schenker erbjuder vi dig en utmanande, spännande och fartfylld vardag. Du erbjuds ett omväxlande och roligt arbete i ett globalt bolag med stora framtidsvisioner och starka värderingar. Play fair, be honest, Take customers further och Win togheter är några av våra värdeord som vårt arbete grundar sig i. Tillsammans strävar vi efter att hela tiden utvecklas och sätta kunden i fokus genom att leverera den högsta kvaliteten. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för ett schysst spel. Det viktigaste för oss är att våra medarbetare ska känna sig trygga och få möjligheter att utvecklas. Som anställd hos oss får du ta del av olika rabatter och erbjudanden via vår förmånsportal Benify. Utöver det erbjuds du även en mängd olika personalförmåner så som bland annat friskvårdsbidrag, ett stort utbud av utbildningar och möjligheten att hyra trevliga semesterboenden via vår personalstiftelse.

Vill du spela i det vinnande laget? - Tveka inte att skicka in din ansökan!


Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Omfattningen är heltid. Tjänsten är placerad i Örebro med anställningsstart den 1/12 - 21

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.dbschenker.se. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Per Christoffersson via mail per.christoffersson@dbschenker.com,

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan sök redan idag, dock senast 20/10-21.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023