Registeradministratör

Registeradministratör

Arbetsbeskrivning

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Vi är ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier som arbetar för att alla ska ha tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Detta utifrån vars och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det även viktigt att du välkomnar utveckling och förändring och ett flexibelt förhållningssätt.

Om befattningen
Registeradministratörens uppdrag är att utveckla, vårda och uppdatera myndighetens register över användare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att handlägga ansökningar om bibliotekskonton i Legimus enligt MTM:s riktlinjer och hantera ärenden från bibliotek och bibliotekspersonal rörande registerfrågor. Du fungerar också som systemadministratör och ansvarar för registervård för i huvudsak Legimus användarregister och för myndighetens CRM. Detta inkluderar behörighetsfrågor, gallringsöverväganden, utvecklingsprojekt kring användbarhet i systemen etc. I befattningen ingår att administrera utskick och insamling av PUB-avtal samt att säkerställa att riktlinjer enligt GDPR följs för hanteringen av personuppgifter.

I rollen ingår även att delta i omfattande förändringsarbete i samverkan med andra delar av myndigheten. Vidare ingår att, utifrån verksamhetens behov, arbeta med andra vid myndigheten förekommande arbetsuppgifter.

Om dig
Vi söker dig som har


• minst gymnasieutbildning
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har


• högskole-/universitetsutbildning inom arkiv och informationsvetenskap, administration eller motsvarande
• erfarenhet från administration inom offentlig sektor
• erfarenhet av handläggning av ärenden
• erfarenhet av registervård och användning av registersystem
• vana vid att arbeta i CRM-system gärna MS Dynamics 365
• kunskap om GDPR
• dokumenterat arbete med personuppgiftshantering samt erfarenhet av statistikuttag 

För att lyckas i arbetet ska du vara noggrann, effektiv och motiverad. Krav är att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du ska ha lätt för att samarbeta med andra och skapa relationer både inom och utom myndigheten. Du ska också ha förmåga att se till helheten och se möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättning av befattningen.

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera arbete och privatliv. 

Den aktuella tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö. 

Om anställningen
Anställningen är ett vikariat och löper från årsskiftet och ca ett år framåt. MTM tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner
Rekryterande chef, Cecilia Broberg, 073-765 47 04, cecilia.broberg@mtm.se (för frågor om tjänsten)

HR-generalist, Cecilia Nilsson, 08-580 027 01, cecilia.nilsson@mtm.se (för frågor om rekryteringsprocessen)

Facklig representanter;

Hillevi Andreasson, SACO, 040-653 27 11, hillevi.andreasson@mtm.se

Andreas Lindén, ST, 08-790 51 04, andreas.linden@st.org

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2020-11-20. Ange diarienummer MTM 2020/547 din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helena Kettner Rudberg
08-580 02 774
Bibliotekarie Helena Lingmert
08-580 02 743
Chef Marknad och kommunikation Camilla Batal
0733-849 288
Chef Marknad och kommunikation Camilla Batal
0733-849 288
IT-chef Nader Svärd
076-540 27 75
Produktionschef Richard Stones
08-580 02 778
IT-chef Nader Svärd
08-580 02 733
Saco-S Christina Tånnander
08-580 02 782

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myndigheten för tillgängliga medier
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
Johanneshov

Postadress

Box 5113
Johanneshov, 12117

Liknande jobb


31 maj 2024