Registrator

Arbetsbeskrivning

JURIDIK- OCH AFFÄRSENHETEN/ARKIV- OCH REGISTRATURSEKTIONEN Juridik och affärsenheten arbetar inom områdena juridik, affärsverksamhet, upphandling samt arkiv och registratur.Sektionen för arkiv och registratur samordnar registrerings- och arkivverksamheten i Regeringskansliet och ska på olika sätt svara för stöd och service samt utveckling i frågor som rör registrering, hantering, arkivering, gallring, utlämnande/lån m.m. av allmänna handlingar. FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN Regeringskansliet bereder regeringens ärenden och biträder i övrigt regeringen och statsråden i deras arbete.Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen.I Regeringskansliet arbetar ca 4 500 personer varav ca 600 utomlands.Drygt 95% är opolitiska tjänstemän.Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda och ska ge stöd och service åt departementen och kommitteerna i administrativa frågor.Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se.JURIDIK- OCH AFFÄRSENHETEN/ARKIV- OCH REGISTRATURSEKTIONEN SÖKER REGISTRATOR Arbetsuppgifterna består i att medverka i arbetslag som gemensamt har ansvar för registrering och hantering av vissa verksamheters handlingar.Det inbegriper posthantering, klassificering av handlingar, registrering, kvalitetsgranskning av både tilläggsregistrering och automatisk registrering, aktkontroll, hantering av säkerhetsklassad information, delta i utbildning på det egna området, delta i utvecklingen av registratorsrollen samt avsluta och arkivera.Utöver ovan nämnda arbetsuppgifter ingår även att hantera utlämnandeärenden.Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens.Vi ser gärna att du har registratorsutbildning på högskolenivå.Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna från en myndighet.Du är van vid att hålla presentationer och utbilda handläggare.Vi ser gärna att du har erfarenhet av utvecklings- och/eller projektarbete. Vi förutsätter att du är en god datoranvändare som är van att hantera såväl officepaketet som övriga program som krävs i yrkesrollen.Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Det är viktigt att du har förmåga att hålla många parallella processer igång samtidigt som du har en god förmåga att prioritera. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Du har en god samarbetsförmåga och en väl utvecklad servicekänsla som bl.a. innebär att kunna möta olika människor på ett professionellt sätt.Det är också viktigt med ett flexibelt förhållningssätt och en god kommunikativ förmåga. Båda nås via växeln på tel.Facklig företrädare för SEKO är Francesco Andre som nås på tel.Anställningen är en tillsvidareanställning.Vi tillämpar individuell lönesättning.Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 7 juli 2010.Märk din ansökan med ref.nr.FA2010/933/FAPA.Skicka inga betygskopior-dessa vill vi att du tar med dig om du blir kallad till intervju.

Sammanfattning

Liknande jobb


29 april 2010

Registrator till stort projekt

11 februari 2010