Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Miljöförvaltningens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete. Som myndighet arbetar vi med miljötillsyn och livsmedelskontroll för att skydda människors hälsa och miljön. Vi har också i uppdrag att leda, samordna och följa upp strategiska program och planer för hur staden ska arbeta för att nå miljömålen. Göteborg arbetar för att bli en attraktiv och hållbar stad där vi gemensamt skapar en bättre framtid för alla. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på http://www.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs Stad arbetar för att bli en hållbar stad som är attraktiv för dem vi är till för, det vill säga boende, besökare och näringsliv. Det är en utmaning att göra detta samtidigt som staden växer. Avdelningen för verksamhetsstöd erbjuder ett effektivt stöd för miljöförvaltningens kärnverksamheter och arbetar operativt och strategiskt för att förvaltningen ska nå sina mål. Avdelningen består av två enheter med ansvar för olika stödfunktioner gentemot förvaltningen. Vi söker nu en registrator som ska vara med och bidra till avdelningens arbete.

Miljöförvaltningen har en elektronisk dokumenthanteringsprocess och som registrator hos oss ingår du i ett team med registratorer som tillsammans planerar och utför arbetet. I ditt arbete säkerställer du en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning samt enligt förvaltningens interna rutiner. I uppdraget ingår sedvanliga registratorsuppgifter, som diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar, posthantering samt hantering av förvaltningens officiella e-brevlåda. Du ger stöd och sakkunskap åt handläggare och chefer på förvaltningen, utför kvalitetskontroller och du är med och utvecklar förvaltningens rutiner inom arbetsområdet. Vi hanterar årligen en mycket stor mängd ärenden och som registrator på förvaltningen bidrar du till att funktionen levererar med hög kvalitet och inom rätt tid till dem vi är till för. Även andra arbetsuppgifter kopplade till dokumenthantering kan bli aktuella i tjänsten.

Förvaltningen präglas av utveckling och framåtanda och vi har engagerade medarbetare med breda, djupa och varierade kompetenser. Vi arbetar digitalt i aktivitetsbaserade lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med registrering och dokumenthantering inom offentlig sektor. Du har kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning och du behärskar svenska i tal och skrift. Vår ärendehantering är helt digitaliserad och integrerad i ett komplext verksamhetssystem, du är därför en van användare av olika IT-stöd och du kan med lätthet sätta dig in i nya system. Vi ser gärna att du är diplomerad registrator och har du en högskoleutbildning som vi bedömer är relevant för tjänsten är det meriterande.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus och du ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du är noggrann vilket innebär att du är mån om att ditt arbete utförs korrekt och du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller hög kvalitet. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du arbetar för att framföra lösningar. Inom ramen för ditt uppdrag har du förmåga att ta självständiga beslut. Du använder din tid effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.


ÖVRIGT
En av våra registratorer kommer vara föräldraledig och vi behöver därför en vikarie under perioden 15 augusti 2020 till och med 14 augusti 2021. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så vi behöver ha din ansökan så snart som möjligt. Vi har avsatt tid för intervjuer från vecka 18 och framåt. Sista ansökningsdag är 3 maj. Under rådande omständigheter kommer vi främst genomföra intervjuer via Skype.

Vi vill att miljöförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024