Registrator

Arbetsbeskrivning

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) arbetar på regeringens uppdrag. Med utgångspunkt i ekosystemens och människans behov arbetar vi kunskapsbaserat och koordinerat för att uppnå en hållbar förvaltning för våra vattenresurser, både i hav och sötvatten och inom fisket. Vi är drygt 300 engagerade medarbetare och skapar tillsammans en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter att hela tiden lära nytt.


Avdelningen ska ge stöd och service till myndigheten med syfte att säkerställa en effektiv ledning, god intern styrning och kontroll, gemensamma arbetsformer och kvalitetssäkring av myndighetens verksamhet. Avdelningen består av enheterna för ekonomi, juridik samt arkiv och service.

Arkiv- och serviceenheten består av chef och 6 medarbetare. Vi arbetar med registratur och diarium, arkiv och informationsförvaltning, lokalförsörjning (avtal), lokalplanering och lokalvård, skalskydd och säkerhet samt växel och reception.



Registrator
 

Är du vår nya registrator med brinnande intresse för digital utveckling?
 

Arbetsuppgifter
Som registrator hanterar du dagligen inkommande och utgående handlingar såväl e-post som vanlig post med mera.

Vidare registrerar du handlingar och säkerställer en god registervård i vårt diarium. Tillsammans med övriga registratorer deltar du i planering, uppföljning och utveckling av myndighetens diarieföring, ger råd och stöd i dokumenthanteringsfrågor samt deltar i arbetet med kvalitetssäkring av uppgifter i dokumenthanteringssystemet. Du ger även kvalificerat administrativt stöd till  projekt, utredning och arkiv. Stor del kommer att läggas vid att digitalisera vår dokument- och ärendehantering till moderna och flexibla arbetssätt. Här jobbar du i team med övriga inom enheten och avdelningen.

Utöver detta kan uppgifter tillkomma utifrån de behov som finns i verksamheten. Rollen som registrator/kvalificerad administratör är mycket varierande och kan vara stressigt i perioder.





Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst ska ha högskoleutbildning om minst 3 år, kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller utbildning som vi bedömer som motsvarande.

Dessutom krävs minst ett års erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För tjänsten är det särskilt meriterande om du har registratorutbildning eller motsvarande. Ytterligare meriter är utbildning inom GDPR och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Det är även till din fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete som registrator i offentlig verksamhet eller erfarenhet som förvaltningsledare för IT-frågor på verksamhetssidan.

 

Egenskaper, färdigheter och förmågor
Du är en serviceinriktad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Likaväl som du sätter upp och håller tidsramar måste du också kunna förhålla dig flexibel till vad som krävs i stunden. I den här rollen är det även väsentligt att du är noggrann och att du i avgörande situationer i arbetet styrs av etik och värderingar. Du tycker om att arbeta i grupp, är drivande och har hög integritet. Du har lätt för att utbilda och är pedagogisk.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.





Villkor
Arbetet gäller en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar provanställning och individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

 

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

18 april 2024

Registrator

Registrator

15 april 2024