Registrator

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommuner, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att statens värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande och tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet. Med fokus på dem vi är till för. Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt. Tillsammans med andra.

Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Beskrivning av enheten/avdelningen
Länsstyrelsens registratorer finns på Rättsenheten tillsammans med jurister och arkivarie. Registratorerna och arkivet utgör länsstyrelsen Diarium. Vi tillhör Avdelningen för utveckling och stöd där även HR, Ekonomi och Kommunikation och service finns. Vår gemensamma nämnare är att vi stöttar och utvecklar länsstyrelsen inom våra olika professioner.

Med anledning av att en registrator kommer att arbeta med ett utvecklingsprojekt och valet 2022 söker vi nu en vikarie på tolv månader med ev. möjlighet till förlängning. Rättsenheten är en arbetsplats fylld av kunskap, omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter, tvärsektoriellt samarbete och god gemenskap!

ARBETSUPPGIFTER
Den främsta uppgiften är att hantera länsstyrelsens allmänna handlingar, från diarieföring till arkivering. Kontakter med allmänheten är vanligt förekommande.
Det ingår också att lämna stöd och service till våra medarbetare kring deras frågor om diarieföring och ärendehanteringssystemet. Du förväntas medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning.
God förmåga att uttrycka dig i tal och mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska
Mycket god förmåga att arbeta inom olika IT-system.

Personliga egenskaper
• Noggrann och ansvarsfull.
• Serviceinriktad och målinriktad.
• Uppskatta både självständigt arbete och samarbete.

Meriterande
• Arbetat på myndighet
• Arbetat som registrator i offentlig sektor
• Handläggning av förvaltningsärenden
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina (eller liknande).

ÖVRIGT
Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Martin
010-2237000
Carin Karlsson
010-2237000
Sara Lamme
010-223 70 00
Eva Nilsson
010-223 70 00
Per-Anders Persson
010-223 70 00
Stefan Carlsson
010-223 70 00
Fredrik Holm
010-223 70 00
Anders Joelsson
010-223 70 00
Kerstin Carlsson
010-223 70 00
Kommunikationsansvarig Johanna Martin
010-2237000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Kronobergs län
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 8 35186 VÄXJÖ
None

Postadress

Kungsgatan 8
VÄXJÖ, 35186

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024