Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Som registrator i Orust kommun kommer du att ingå i en registratorsgrupp som hanterar postöppning och registrerar inkommande och utgående handlingar för ett par av kommunens sektorer. Eftersom flera utvecklingsprojekt pågår kan organisationen och ansvarsområdet komma att förändras. Du kommer att tillhöra den Administrativa enheten, som finns under sektor Ledning och verksamhetsstöd.

Dina arbetsuppgifter
Är du en registrator med koll på den digitala utvecklingen? Det händer mycket nu inom digitaliseringsområdet – därför är det viktigt att du tycker att denna utveckling är stimulerande och rolig. Utöver registratorsfunktionen kommer du också att fungera som s.k utföraransvarig i GDPR-frågor, vilket innebär en sammanhållande roll i dessa frågor.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:


• Diarieföring, dokumenthantering och arkivering av handlingar
• Utlämnande av handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranskning
• Hantering av digital och fysisk post, vilket kan innebära registrering men också vidarebefordran eller att besvara posten
• Vara med och utveckla rutiner kring ärendehantering mm
• Du kommer också vara delaktig i kommunens arkivvård, och jobba i nära samarbete med arkivadministratör
• Utföraransvarig GDPR: ingå i grupp med personuppgiftssamordnare där du har en sammanhållande roll

Om dig
Du ska ha en 3-årig gymnasieutbildning i botten, gärna kompletterad med högskolekurser eller likvärdiga utbildningar inom offentlig förvaltning. 

Erfarenhet inom offentlig förvaltning är meriterande.

För att lyckas i arbetet måste du ha grundläggande kunskaper om sekretesslagstiftning, förvaltningslag och kommunallag. Du talar, skriver och förstår svenska bra. Du har en hög digital mognad. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och arkivering.

Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och föra ett nära samarbete med kollegor och chef. Vi söker dig som är självgående och strukturerad. Du har en god förmåga att planera ditt arbete. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar. Vi söker dig som är driven och vill utvecklas professionellt i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare

Lön: Fast månadslön, individuell lönesättning ange löneanspråk

Tillträdesdag: Enligt överrenskommelse

Sista ansökningsdag: 2022-01-02

Vi kommer att ha intervjuer allteftersom ansökningarna inkommer, så vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdagen. 

 

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Registrator

Registrator

15 april 2024

13 april 2024

27 mars 2024