Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Välkommen till Gävle! En vacker residensstad vid havet med bra läge och stark utveckling. Med Upptåget från Uppsala kommer du till Gävle inom cirka 70 minuter. Arbetsplatsen för denna tjänst, Magasinplan, ligger endast ett stenkast från Gävle centralstation.

Tjänsten som registrator ligger under kontor Utveckling och stöd. Här finns de centrala resurserna för utveckling, planering och verksamhetsstöd samlade. Kontoret består av tre verksamheter som ger internt stöd och service med uppdrag att leverera verksamhetsstöd, chefsstöd och ledningsstöd.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du befinna dig mitt i hjärtat kring den administrativa delen i sektor Välfärd Gävle? Vill du genom ditt arbete bidra till att stötta och ge kommunens verksamheter en god service? Bra, då kanske just du är den registrator vi söker! Kom och fortsätt utveckla sektor Välfärd Gävle tillsammans med oss!

Att arbeta som registrator innebär att du har en viktig serviceroll både internt och externt. Du är en grundläggande kugge i den demokratiska processen gällande offentlighet, insyn och allmänna handlingar.

I rollen som registrator kommer du att arbeta med registrering och diarieföring av ärenden och handlingar samt utlämning av handlingar. Du är ansvarig för flöden som kommer in där du koordinerar, söker och utreder för att säkerställa informationshanteringen. I ditt arbete ger du även råd och stöd inom ditt arbetsområde till chefer och medarbetare inom social-, omvårdnad- och arbetsmarknads- och funktionsrättsnämndens verksamhetsområden.

Arbetet innebär i vissa fall kvalificerad ärendehandläggning med bl.a. sekretessbedömningar.

Mycket av arbetet sker i system såsom Platina, Treserva och ärendehanteringssystem.

Du kommer även arbeta med hantering av inkommande post och e-post i samarbete med andra registratorsfunktioner inom gruppen. Andra administrativa uppgifter i tjänsten kan även förekomma.

Tjänsten ger förutsättningar för att du självständigt har intresse och viljan att omvärldsbevaka och driva ständiga förbättringar för att möta nutiden och framtidens utmaningar.

Du kommer ingå i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Det förutsätter att du tycker om att samarbeta men även arbeta självständigt med ett stort ansvar för det gemensamma målet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst två års arbetslivserfarenhet inom området, såsom registrator eller diarieföring. Du har avslutad gymnasieutbildning och goda språkkunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftigt.

Har du kunskap och förståelse kring arkiv och inom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och arkivlagen ses det för tjänsten meriterande. Likaså om du har tidigare arbetslivserfarenheter av administrativt arbete inom offentlig förvaltning, statliga verksamheter eller region.

Du trivs i en roll där du organiserar och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du ser möjligheter i förändringar och anpassar dig till olika situationer och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt.

I ditt samarbete är du prestigelös och du har förmågan att inge förtroende, skapa tilltro och tillit.

Du har en språklig säkerhet i både tal och skrift och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024

Registrator

Registrator

7 maj 2024