Registrator

Arbetsbeskrivning

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för administration ger stöd och service till myndigheten med syfte att säkerställa en effektiv ledning, gemensamma arbetsformer och kvalitetssäkring av myndighetens verksamhet. Administrativa avdelningen ansvarar för verksamhet och processer inom juridik, ekonomi, arkiv och service och består av 37 medarbetare fördelade på tre enheter.

Arkiv- och serviceenheten består av chef och 9 medarbetare. Vi arbetar med registratur och diarium, arkiv och informationsförvaltning, lokalförsörjning (avtal), lokalplanering och lokalvård, skalskydd och säkerhet samt växel och reception. Därutöver ansvarar enheten för kvalificerat administrativt stöd till myndigheten samt handläggning av ansökningar ur Europeiska havs- fiskeri- och vattenbruksfonden (EHFVF).



Vad du kan förvänta dig av rollen
I din roll ingår löpande dagliga arbetsuppgifter i myndighetens befintliga ärendehanteringssystem Visma Ciceron.

Registraturen deltar i ett projekt för implementering av ett nytt ärendehanteringssystem. Då implementeringen kräver mycket av ordinarie registratur söker vi nu en registrator som stöttar i det dagliga registratorsarbetet. I det här arbetet har du kollegor som introducerar och stöttar dig i arbetet.

Arbetsuppgifter
 I denna tjänst ingår bland annat följande arbetsuppgifter;

- daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
- aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden

- bemanning av registraturen under expeditionstid vilket innebär kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
- framtagande av information om pågående och avslutade ärende
- ta fram statistik över pågående och avslutade ärende 

Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker denna tjänst ska ha relevant avslutad eftergymnasial utbildning, gärna inom arkiv- och informationshantering, offentlig förvaltning eller annan utbildning som vi bedömer som motsvarande. Dessutom krävs minst sex månaders erfarenhet som registrator inom offentlig verksamhet eller annan erfarenhet som vi bedömer som motsvarande. Det är även ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. 

För tjänsten är det särskilt meriterande om du har utbildning som registrator samt inom GDPR och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Det är även till din fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete som registrator i offentlig verksamhet längre än ett år. 

Du är en serviceinriktad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt som du sätter upp och håller tidsramar är du flexibel till vad som krävs i stunden. I den här rollen är det även väsentligt att du är noggrann och att du i avgörande situationer i arbetet styrs av etik och värderingar. Du har lätt för att samarbeta och har en öppen prestigelös dialog med kollegor. I ditt arbete har du hög integritet och värdesätter att följa riktlinjer och styrdokument för arbetet. 

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Villkor
Anställningen är ett vikariat (heltid) på ca ett år med placering i Göteborg. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. 




 

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Havs- och Vattenmyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Liknande jobb


Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024

Registrator

Registrator

7 maj 2024