Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet.

Affärsverket Svenska kraftnät är en myndighet med ansvar för stamnätet. Elförsörjningsfrågor har fått en allt större betydelse i samhället och det avspeglar sig också i intresset för vad affärsverket gör. Verket lyder under offentlighetsprincipen och hantering av allmänna handlingar och sekretess är en naturlig och ökande del av verksamheten. Myndigheten befinner sig i en expansiv fas och enheten Registratur och arkiv fyller en viktig stödfunktion.

Om tjänsten 
Vi söker nu dig som är nyutexaminerad registrator eller har relevant högskoleutbildning inom ex arkiv eller annan likvärdig högskoleutbildning. Du kan även ha relevant erfarenhet av arbete som registrator under ett par år.

Tillsammans med registratorkollegorna hanterar du det omfattande inflödet av handlingar och frågor med hög kvalitets- och servicenivå. Du drivs även av att utveckla verksamhetens informationshantering. Funktionen registratur arbetar i nära samarbete med arkivfunktionen. Vi har en övervägande digital hantering där verkets handläggare registrerar själva.

Enheten leds av enhetschef för Registratur och arkiv. Enheten ingår tillsammans med 2 juridiska enheter i Rättsavdelningen, som leds av chefsjuristen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

I rollen som Registrator kommer du främst att ansvara för att hantera det omfattande inflödet av inkommande handlingar och frågor från såväl externa parter som verkets medarbetare.
Registraturen har även en utbildande funktion inom verksamhetsområdet, vilket innebär att du kommer att ge handläggarstöd och delta i utbildningsinsatser till verkets medarbetare.

Tjänsten kommer även att innefatta följande arbetsuppgifter:
Posthantering
Registrering av inkomna handlingar och ärenden
Akt sortering och kvalitetssäkring av inkomna ärenden
Insortering av akter till arkivet
Deltagande i utveckling av registraturens arbetssätt

Om dig 
Svenska kraftnät befinner sig i en mycket expansiv tillväxtperiod och därför är det viktigt för oss att du förutom din arbetslivserfarenhet och kunskap är en person som är öppen, flexibel och tycker om utvecklingsarbete.

Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten i allt du gör och att du tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter inom utsatt tid.

Sist men inte minst kräver tjänsten som registrator på Svenska kraftnät att du har ett mycket gott omdöme och hög integritet, samt att du har en god samarbetsförmåga.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav:
Du ska ha 3-årig gymnasieutbildning och vara utbildad registrator eller ha relevant högskoleutbilning inom ex arkiv eller annan högskoeutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Alternativt har du tillägnat dig motsvarande kunskaper genom arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vidare har du:
Goda kunskaper i relevant lagstiftning, exempelvis reglerna om allmänna handlingar och hanteringen av
dessa
Du talar samt förstår svenska och engelska väl i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av kvalificerat registraturarbete, som t.ex. hantering av handlingar, ärenden och inkomna frågor inom registratur eller arkiv
Vana att arbeta i diarieföringssystem
Relevant erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
Erfarenhet av att hålla utbildningar
Erfarenhet av utvecklingsarbete

Bra att veta 

• Tjänsten är placerad i Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Sista ansökningsdag 2023-08-14
• Tjänsten är en tillsvidareanställning

Kontakta gärna rekryterande chef Anneli Fällman tel. nr. 010-350 91 68, alternativt ansvarig rekryterare AnnSophie Brezén, tel. nr. 010-475 80 07. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2023. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning

Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kraftnät
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2023
  • Ansök senast: 14 augusti 2023

Besöksadress

Svenska kraftnät, Box 1200, 172 24 Sundbyberg
None

Postadress

Box 1200
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


27 maj 2024

Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

23 maj 2024

Registrator till utbildningsförvaltningen

Registrator till utbildningsförvaltningen

21 maj 2024

21 maj 2024