Registrator

Arbetsbeskrivning

På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar 200 engagerade medarbetare. Experter, specialister och generalister samverkar för länets utveckling och tillväxt och svarar för myndighetsutövning. Läs mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/

Länsstyrelsens servicefunktion är en grupp på 8 medarbetare. Tillsammans ansvarar vi för områdena registratur, arkiv, vaktmästeri, kafeteria, fastighet, reception och internservice. Vi hjälps åt för att ge bästa möjliga service internt och externt.

ARBETSUPPGIFTER
Den medarbetare vi söker ska arbeta i huvudsak med diariet. Arbetsuppgifterna med diariet handlar i första hand om att ta emot dagens post, kopiera och skicka ut handlingar till privatpersoner och myndigheter. En viktig del kommer också bli att ge stöd till medarbetare i dokumenthantering samt scanna och diarieföra handlingar i vårt dokumenthanteringssystem. I uppgiften ingår också att ta emot och besvara interna och externa telefon- och mailförfrågningar som rör handlingar. Handläggning av mindre komplicerade ärenden kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som

• har goda kunskaper om statlig förvaltning och hantering av allmänna handlingar, eftersom vår verksamhet till stor del är regelstyrd,
• är en van datoranvändare, som lätt tar till dig ny teknik och gärna delar med dig av dina kunskaper.

Som person är du

• noggrann, effektiv och självständig, eftersom det är viktigt att vi gör rätt och att vi gör det i tid. Som registrator kan det ibland även handla om att få andra att göra rätt.
• lätt att samarbeta med, eftersom arbetssättet på diariet i stor utsträckning är teaminriktat. Du måste kunna samarbeta väl både internt i gruppen och med resten av myndigheten.
• pedagogisk, eftersom utbildningsmoment kan ingå i tjänsten.
• du trivs med att det är högt tempo emellanåt.

Din bakgrund

• att behärska Excel och Word är ett krav,
• tre års gymnasium (högskoleförberedande program) eller likvärdigt är ett krav, högre samhällsvetenskaplig högskoleutbildning är meriterande,
• erfarenhet av arbete som registrator är meriterande,
• erfarenhet av att hålla utbildningar och liknande är meriterande,
• erfarenhet av dokumenthanteringssystem är meriterande

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du ska vara svensk medborgare och klara en säkerhetsprövning.

ÖVRIGT
Provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 1 oktober.

Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats…
fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Brynolf
010 - 22 38 000
Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Eva Brynolf
070-6118409
Avdelningschef Eva Brynolf
070-6118409
SACO Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
ST Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Personalchef Torbjörn Johansen
010 - 22 38 000
Enhetschef Agneta Gustavsson
010-2238000
Handläggare ensamkommande flyktingbarn Moa Brändström
010-2238000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Kalmar län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 juni 2016

Besöksadress

Malmbrogatan 6 39186 KALMAR
None

Postadress

Malmbrogatan 6
KALMAR, 39186

Liknande jobb


Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024

Registrator

Registrator

7 maj 2024