Registrator/ arkivassistent till Inköp och upphandling

Registrator/ arkivassistent till Inköp och upphandling

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill arbeta administrativt som registrator hos oss på Förvaltningen Inköp och Upphandling.

Inköp och upphandling hanterar en mängd olika handlingar såväl interna som externa, och det är viktigt att de hanteras och tillgängliggörs på rätt sätt enligt gällande lagstiftning och rutiner.

I ditt arbete säkerställer du en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning samt enligt förvaltningens rutiner. I uppdraget ingår registratorsuppgifter som registrering av allmänna handlingar och avslut av ärenden. Även andra arbetsuppgifter kopplade till arkiv är aktuella där du kommer att samarbeta med förvaltningens arkivarie.

Vår ärendehantering är till största delen digitaliserad och integrerad i ett ärendehanteringssystem (LIS).

Registratur ingår i avdelningen Verksamhetsstöd där även ekonomi, HR, arkiv och förvaltningsservice ingår.
Tjänsten är tidsbegränsad till och med november 2022.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, arkivvetenskap, statsvetenskap eller motsvarande. Det är meriterande om du har minst ett års erfarenhet av arbete med registrering och dokumenthantering och administration inom offentlig sektor. Du kan också vara nyexaminerad med ett stort driv och intresse för arkivfrågor.

För att lyckas i rollen ska du ha ordning och reda som ledord. Du är van att ta egna initiativ och är självgående. Du är serviceinriktad och kan snabbt agera på kundbehov.

Du har generellt god systemvana och kan hantera digitala ärende- och dokumenthanteringssystem med lätthet. Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i svenska språket med god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.

Låter detta som en tjänst för dig? Sök redan idag! Intervjuer sker löpande och vi arbetar för en snabb tillsättning.


ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 april 2024

23 april 2024

23 april 2024