Registrator - ge kvalitativt verksamhetsstöd till departementen

Registrator - ge kvalitativt verksamhetsstöd till departementen

Arbetsbeskrivning

Arkiv- och registratursektionen, Juridik- och affärsenheten, Förvaltningsavdelningen
Arkiv- och registratursektionen expanderar, utvecklas och förändras, både på grund av omvärldens händelser och genom interna projekt och arbeten. Samtidigt som ett förberedelsearbete för ett inträde i Nato pågår har vi tagit stora steg mot en mer digital verksamhet.
Är du en samhällsintresserad person med höga krav på noggrannhet och effektivitet som vill bidra till sektionens fortsatta utveckling? Som registrator kan vi erbjuda dig varierande arbetsuppgifter i ett stort arbetslag i en spännande miljö där du arbetar nära politiken i händelsernas centrum.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arkiv- och registratursektionen på Regeringskansliet ansvarar bland annat för registratorsverksamheten för samtliga departement. I rollen som registrator på Arkiv- och registratursektionen arbetar du mot ett eller flera departement och ansvarar för posthantering, registrering, arkivering och kvalitetssäkring. I uppgifterna ingår även löpande stöd och service till verksamheten. Mot allmänheten är du i många fall första ingången till verksamheten, där du exempelvis vägleder och besvarar frågor inom ramen för ditt uppdrag samt tar emot förfrågningar om allmän handling. Tempot kan periodvis vara högt samtidigt som det är viktigt att bibehålla god kvalitet i arbetet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig med en relevant högskoleexamen, gärna inom arkiv- och informationsvetenskap eller samhällsvetenskap. Du får gärna vara nyutexaminerad. Om du har relevant yrkeserfarenhet kan det motsvara utbildningen. Erfarenhet av att ha arbetat som registrator inom offentlig förvaltning är meriterande.

Tjänsten kräver grundläggande kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess samt vana av Officepaketet och mycket god datorvana. Kunskaper i regelverket kring säkerhetsskydd liksom erfarenhet av att arbeta med sekretessklassificerad information är meriterande.

Dina egenskaper
För att trivas i rollen är du samhällsintresserad och uttrycker du dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, har en god samarbetsförmåga samt är serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Eftersom arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel och självgående.

Övrigt
Vi söker flera personer till tillsvidareanställningar. Anställningen inleds med en 6 månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Tillträde efter överenskommelse.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Johan Eivergård som är gruppchef på sektionen, på 08- 405 48 55. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga representanter är Johan Strokirk, Saco samt Melanie Hedlund Bjerstedt, ST och dessa nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.


Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 maj 2023.

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2023
  • Ansök senast: 21 maj 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Registrator sökes till Länsstyrelsen Kronoberg

11 juni 2024

Registrator, vikariat

Registrator, vikariat

10 juni 2024

7 juni 2024