Registrator med inriktning mot arkivet

Registrator med inriktning mot arkivet

Arbetsbeskrivning

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en registrator som även kommer jobba med arkivfrågor. Uppdraget som registrator består till stor del av att hantera inkomna, utgående och upprättade handlingar och diarieföra dem. Registraturen hanterar även utlämnande av offentliga handlingar och göra sekretessbedömningar i enlighet med offentlighetsprincipen.

Stora förändringar och en utveckling av både arkivet och registraturen är på gång och din roll i utvecklingen kommer att vara viktig. Du kommer i din roll medverka vid framtagande av styrande dokument och ge råd och information till förvaltningarna gällande ärendehantering och arkivfrågor. Du kommer även att ha mycket kontakt med medborgare och medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en akademisk utbildning, exempelvis arkivvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning och av arbete med dokument- och ärendehantering. Det är även meriterande om du är insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen eller har erfarenhet av kommunala sektorns arkivbildning samt kunskap om lagstiftning som rör kommunal arkivförvaltning. Meriterande är också om du har erfarenhet av att ha varit drivande i förändringsarbete.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad och effektiv. Du trivs i servicerollen och har god it-vana. Det är viktigt att du har ett professionellt och pedagogiskt förhållningssätt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket. Du klarar att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och tycker att det är stimulerande att arbeta både med rutinuppgifter och mer komplexa frågor. Du har förmågan och erfarenheten av att arbeta självständigt och i en arbetsgrupp för att nå resultat.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

18 april 2024

Registrator

Registrator

15 april 2024