Registrator med intresse för digital informationshantering

Arbetsbeskrivning

Om oss
Kanslienheten är en av enheterna vid den administrativa avdelningen inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Enheten svarar för förvaltningens registratur, arkiv och administrationen till den politiska organisationen, d.v.s. till vårdens kunskapsstyrningsnämnd samt hälso- och sjukvårdsnämnden med tillhörande utskott, råd och beredningar. På enheten arbetar 19 personer och vi står inför ett spännande skede med utveckling av våra interna processer, implementering av en ny modell för informationsredovisning samt en kommande samlokalisering av de centrala förvaltningarna. Vill du vara med i vårt arbete?
Om tjänsten
Som registrator kommer du att: ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverk och interna bestämmelser göra sökningar och plocka fram ärenden till medarbetare inom Region Stockholm och till allmänhet, andra myndigheter, massmedia m.fl. delta i postöppning och fördela inkomna handlingar  informera och utbilda förvaltningens medarbetare i diarieföring och förvaltningskunskap hantera fysiskt och digitalt arkivmaterial samt delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete, särskilt med inriktning på digitalisering.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av registrering av allmänna handlingar och goda färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem liksom Microsoft Office. Grundläggande kunskaper om kommunallag, förvaltningslag samt offentlighet- och sekretess är ett krav. Du har relevant utbildning såsom t.ex. arkivvetenskap, informatik, är diplomerad registrator eller har på annat sätt tillgodogjort dig motsvarande kompetens.
Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och i ärendehanteringssystemet Platina är en merit. Eftersom förvaltningen arbetar med ständiga förbättringar ser vi gärna att du har erfarenhet av och intresse för utvecklingsarbete, gärna från en myndighet och/eller en politiskt styrd organisation. Meriterande är också kunskap om verksamhetsbaserad informationsredovisning.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du trivs i strukturerade verksamheter där du får arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är också serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat.
Du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna.
 
Vi erbjuder en roll med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024