Registrator med intresse för digitalisering

Registrator med intresse för digitalisering

Arbetsbeskrivning

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



Så fungerar domstolarna 


 




Vill du vara med och utveckla vårt digitala arbetssätt inom registraturen? Se hit!

 

Är du den vi söker?

Till vår enhet för handläggning söker vi nu dig som vill teama ihop med oss och bidra till att digitalisera och utveckla arbetet med/inom registraturen.

Vi ser att du som söker har godkänd gymnasieutbildning eller annan eftergymnasieutbildning som vi bedömer är relevant för rollen som registrator.

Vidare har du som söker minst två års erfarenheter av kvalificerat arbete inom registratur, service och administration eller handläggning.

För att bidra på bästa sätt är du bekväm och van vid digitala arbetssätt. Det är viktigt att du har goda kommunikativa förmågor och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. I rollen som registrator hos oss är det viktigt att du skapar goda relationer till dina kollegor. Du bidrar med din kompetens och tar ansvar för den mindre gruppens gemensamma arbete och utveckling. Det är viktigt att du tycker om att jobba i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Tjänsten kräver att du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och pålitlig.

 

Arbetsuppgifter

De arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland andra klassificering och registrering av nya mål och ärenden, fördela inkommande handlingar i pågående mål och ärenden.

Som registrator har du många kontakter med kollegor internt, parter, myndigheter, allmänhet och media.

I tjänsten ingår även att schemalägga nämndemän till förhandlingar, besluta om vissa ersättningar samt en del arkivarbete.21

Genomgående gäller att ge god service såväl internt som externt. Även enklare administrativa uppgifter så som posthantering ingår i arbetet.

 

Värmlands tingsrätt

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet, i alla led. Vi lägger stort värde i att arbeta i en organisation som gör skillnad och som bidrar till samhällsnyttan. Att få utmanas varje dag och ta stort ansvar är något som driver oss framåt. Våra medarbetares trivsel är viktig för oss. För att trivas hos oss behöver du kunna stå bakom den statliga värdegrunden.

 

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2021.04.01

Antal platser: 1

Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Ansökan

Sista ansökningsdag 2021.02.21

 

 

 




 




För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmlands tingsrätt
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Liknande jobb


27 maj 2024

24 maj 2024

Vi söker domstolsassistent till Uddevalla tingsrätt

Vi söker domstolsassistent till Uddevalla tingsrätt

24 maj 2024

Högsta förvaltningsdomstolen söker domstolshandläggare

Högsta förvaltningsdomstolen söker domstolshandläggare

15 maj 2024