Registrator och IT-administratör

Registrator och IT-administratör

Arbetsbeskrivning

Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.



Om oss

Kansliavdelningens grundläggande uppdrag omfattar uppgifter som är föranledda av krav på Närhälsan som offentlig förvaltning och myndighet.

Avdelningen ska arbeta för att Närhälsan följer lagar, förordningar, reglementen, riktlinjer och rutiner inom området offentlig rätt och därigenom skapa förutsättningar för ledning och övrig personal att tillhandhålla en rättssäker handläggning av ärenden såväl inom vården som administrationen.

På kansliavdelningen arbetar vi med att stödja Närhälsans ledning och enheter i juridiska frågor, ärendeberedning till Närhälsans styrelse, dokumenthantering, diarieföring och arkivering. Kansliavdelningen ansvarar också för driften av Närhälsans kanslier.

Om arbetet

Närhälsan söker en driftig administratör som arbetar med att diarieföra ärenden och som är lokalt IT-ansvarig.

Som registrator medverkar du till att utveckla Närhälsans registratur. Du kommer att arbeta operativt med diariet och vara användarstöd i Public 360. Du deltar också aktivt med att utveckla och förbättra kvaliteten kring ärendehantering. Som registrator är du spindel i nätet för den dagliga ärendehanteringen och registreringen av allmänna handlingar till Närhälsan och medverkar vid bedömningar av hur ärenden ska handläggas.

Förvaltningen har under senaste året startat upp ett utvecklingsarbete kring ökad diarieföring. Du är ett stöd till handläggare och chefer som diarieför i organisationen samt medverkar i att samordna och skapa gemensamma arbetssätt för funktionerna. I arbetet ingår att informera internt på Närhälsan. På så vis förenklas och förtydligas informationen på olika sätt till organisationen kring allmänna handlingar och dokumenthantering.

I den andra delen av tjänsten administrerar, kvalitetssäkrar och ansvarar du för stabsavdelningarnas beställningar av IT-produkter. Stabspersonalen är lokaliserad i Göteborg, Borås och Skövde och arbetet sker på distans. Du kommer att stödja stabscheferna i administration av olika system och register för att beställa, förändra och avsluta behörigheter och att vara pc-utbytesansvarig. Du planerar uppgraderingar av IT-system och ansvarar för, och håller samman, olika slag av register.

Du har ett nära samarbete med huvudregistrator, övriga på kansliavdelningen och handläggare. Du ansvarar även för löpande administrativa uppgifter på kansliavdelningen som att bevaka förvaltningens post, myndighetsbrevlåda (e-post) men också att sköta viss annan administration.

Om dig

Vi söker dig som har utbildning i registratur, arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. Meriterande är erfarenhet och kunskap om offentlighet och sekretess, kommunal- respektive förvaltningslag. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete som lokal IT-administratör.

Du har mycket god vana av registrering, ärendehantering och arbete inom området informationsförvaltning i medelstor eller större offentlig förvaltning. Du ska ha mycket god datorvana och gärna erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem, såsom Public 360.

Vi söker dig som har ett stort engagemang och intresse för IT-frågor, är noggrann och van att arbeta självständigt. Ett bra bemötande, god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla är nödvändigt för detta arbete. Du är nyfiken och har lätt att ta till dig information och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har lätt att samarbeta och kommunicera. Vidare tar du initiativ till att, tillsammans med dina kollegor, förbättra och utveckla enhetens arbetssätt. Vi ser att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.

Övrigt

Intervjuer kommer ske löpande.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Närhälsan Kansliavdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Liknande jobb


Registrator

Registrator

15 april 2024

13 april 2024

27 mars 2024

27 mars 2024