Registrator till ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du bli demokratins förkämpe? Då kan du passa som registrator hos oss. Offentlighetsprincipen är en av grundpelarna i vårt demokratiska samhälle och ger allmänheten stora möjligheter att få insyn i statens verksamhet. För att det ska fungera behöver vi ha rutiner som hjälper oss hitta rätt handlingar, du som registrator har en mycket viktigt roll för att det ska fungera! Låter det som ett uppdrag för dig? Läs vidare.

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

Ekonomiavdelningen söker en registrator till enheten för fastighet och dokumentation för ett ettårigt vikariat.

Vad ska jag arbeta med?
Som registrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara hantering av inkommande post, diarieföra allmänna handlingar i särskilt it-system och expediera handlingar. Du kommer också bistå PTS medarbetare med hjälp och service i ärenden som berör offentlighetsprincipen.

Du kommer även ingå i en arbetsgrupp på enheten som ansvarar för arkiv- och dokumentfrågor. 

Vem söker vi?
Vi söker dig med:


• erfarenhet av arbete som registrator
• erfarenhet av verksamhetssystem för diarieföring
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Vi ser det som meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av att arbeta inom statlig förvaltning och/eller har genomförd utbildning inom arkiv eller registratur.

Vi ser också positivt på om du har arbetat med arkivredovisning eller motsvarande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person ser vi att du är strukturerad och lösningsorienterad. Du har en god samarbetsförmåga och du tycker om att arbeta tillsammans med andra framförallt eftersom du ingår i en arbetsgrupp på enheten. Vidare skulle du beskriva dig själv som serviceinriktad och positiv.

Var på PTS ska jag jobba?
Enheten för fastighet dokumentation ingår som en av tre enheter på Ekonomiavdelningen och ansvarar för PTS lokaler och frågor som rör dokumenthantering (t ex diarieföring och arkivvård). Enheten består av sju medarbetare varav fyra arbetar med arkiv och registratur. I och med att myndigheten hela tiden utvecklas och moderniseras tekniskt och juridiken ställer nya krav är enheten en ständigt efterfrågad resurs för hela organisationen vad gäller registrering, dokumenthantering, gallring osv.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är ett vikariat under ett år med möjlighet till förlängning. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19 § i säkerhetsskyddslagen.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast 1 september 2019. Diarienummer: 19-9669

För mer information kontakta enhetschef Peter Mårtensson, 08-678 58 67 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Här kan du få information om hur PTS registrerar dina personuppgifter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Post- och telestyrelsen STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 11 augusti 2019

Liknande jobb


Registrator sökes till Länsstyrelsen Kronoberg

11 juni 2024

Registrator, vikariat

Registrator, vikariat

10 juni 2024

7 juni 2024