Registrator till Kanslienheten Norrköpings kommun

Registrator till Kanslienheten Norrköpings kommun

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Nu söker vi ytterligare en kollega till vår arbetsgrupp! Vi är ett härligt gäng med bra sammanhållning!
Vilka är vi?

Norrköpings kommuns kanslienhet, är en enhet som är organiserad inom kommunstyrelsens kontor. De andra enheterna är Stadsarkivet, Juridik, Utredning- och utvecklingsenheten samt Överförmyndaren.

Kanslienheten är navet vad gäller kvalitetssäkring av beredningsprocessen för både tjänstepersonsorganisationen och den politiska beredningen. I vår centralt placerade enhet så finns även bland annat registratur, informationssamordning, kommunsekretariat, systemförvaltning.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet som registrator omfattar bland annat diarieföring, ärendehantering, arkivering, utlämnande av allmänna handlingar, sekretessbedömningar samt hantering av post och funktionsbrevlådor.

Som en naturlig del av arbetet ingår kontakt med medborgare, vidare kommer du i rollen som registrator tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till övriga verksamheter i frågor som rör ärende- och dokumenthantering.

Kansliet har ett pågående utvecklings- och förbättringsarbete där fokus är att Norrköpings kommuns ärende- och dokumenthantering ska vara effektiv och rättssäker. Här förväntas du tillsammans med dina kollegor att ha ett nära samarbete med systemförvaltningen för kommunens gemensamma diarieföringssystem Public 360.

Vem är du?

Vi söker dig som har en genomförd registratorsutbildning (diplomerad/certifierad/högskola) eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner som relevant.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning och kunskaper om diarieföring i dokument- och ärendehanteringssystem

Du skall ha en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionen, tex Tryckfrihetsförordningen, Offentlighets -och sekretesslagen, Arkivlagen och Dataskyddsförordningen.

Du skall vara strukturerad, noggrann och stresstålig. Du har också förmågan att hantera många uppgifter samtidigt och för att lyckas i rollen är det viktigt att du lätt kan ta till dig information och nya arbetsuppgifter.

Du trivs med olika samarbeten, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten


Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid
Sista ansökningsdatum: 13 augusti
Kontakt: Julia Zetterstrand, 011-15 27 26


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


27 april 2024

23 april 2024

23 april 2024