Registrator till nämnd och registraturenheten

Registrator till nämnd och registraturenheten

Arbetsbeskrivning

Gillar du att strukturera och organisera ditt arbete? Är du serviceinriktad och bra på att skapa goda samarbeten? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker nu en registrator till vår nya enhet för nämnd och registratur!

Våren 2021 startade vi en ny enhet där alla nämndsekreterare och registratorer samlats. Vi är totalt 18 personer på enheten. Här får du möjlighet att vara med att fortsätta utveckla nya arbetssätt och metoder för att skapa moderna och hållbara processer. Var med och påverka uppbyggnaden och arbetsformerna så att vi kan säkra vårt demokratiska uppdrag och stöd till förvaltningarna.

Vi är placerade på serviceförvaltningen (SEF) och arbetar proaktivt för att utveckla och leverera tydliga tjänster. Vi gör det tillsammans med verksamheterna i Eskilstuna kommun och är en serviceförvaltning i framkant, en trygg och professionell samarbetspartner. SEF är en relativt ny förvaltning där utvecklings- och förändringsarbete är ständigt pågående och påverkansgraden är hög, vilket ställer stora krav på kreativitet, nytänkande och framåtanda.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator hos oss kommer du att jobba tillsammans med förvaltningarna och vara ett stöd i frågor som rör ärenden och handlingar. Du blir även en viktig person i den digitala utvecklingen då det pågår ett utvecklingsarbete inom den digitala administrationen. Vi arbetar i LEX, som är Eskilstuna kommuns diarie- och ärendehanteringssystem där vi registrerar, kontrollerar och bevakar våra ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
• Att öppna, kontrollera och fördela ärenden i LEX.
• Registrera inkommande och utgående handlingar.
• Hantera inkommande post och registrera allmänna handlingar.
• Arkivera och lämna ut allmänna handlingar.
• Ansvar för förvaltningarnas e-postlådor.

De du samarbetar med är bland annat våra nämndsekreterare, systemförvaltare för LEX, jurist och handläggare.


KVALIFIKATIONER
För denna tjänst behöver du ha:
• Avslutad (eller snart avslutad) högskoleutbildning om minst tre år inom relevant område (offentlig förvaltning, statsvetenskap, arkiv- och informationsvetenskap). Alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Minst tre års arbetserfarenhet inom liknande roll och arbetsuppgifter.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket.
• Goda IT-kunskaper.

Det är meriterande om du har:
• Högskolepoäng inom juridik för offentlig förvaltning där du läst kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen.
• Vana av att arbeta i ärendehanteringssystemet LEX eller motsvarande.

För att trivas i rollen som registrator hos oss behöver du som person vara noggrann och strukturerad, men du behöver också kunna hantera att det kan uppstå förändringar. Du arbetar självständigt och vågar lita på din kunskap och förmåga och det är viktigt att du tycker om att samarbeta med andra och är en lagspelare.

Vi lägger stor vikt vid att du är tydlig och drivande även när ärendena är komplexa. Det är en verksamhet där du behöver hålla flera saker igång samtidigt men du ska också trivas med att jobba med rutinmässiga arbetsuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Serviceförvaltningen arbetar proaktivt för att utveckla och leverera tydliga tjänster till överenskommen kvalitet. Vi gör det tillsammans med verksamheterna i Eskilstuna kommunkoncern. En serviceförvaltning i framkant en trygg och professionell samarbetspartner.

Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024