Registrator till ny tjänst

Registrator till ny tjänst

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av avdelningarna fastighet, park och gata, plan och exploatering, måltidsservice, vatten och avlopp, serviceutveckling, ekonomi och administration samt verksamhetsutveckling. På förvaltningen jobbar ungefär 300 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter, friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid som skapar en god stämning på förvaltningen. Vi erbjuder även flextid och möjlighet till semesterväxling vilket bidrar till en hållbar livssituation. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för Enköpingsborna.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator på samhällsbyggnadsförvaltningen är du en viktig medspelare i samhällsbyggnadsprocessen. Du har ansvaret för vårt arkiv, dokumenthantering och införande av e-arkiv på förvaltningen. Detta innebär bland annat att du hanterar diariet, post, skannar, registrerar, avslutar och arkiverar ärenden. I din vardag levererar du service till media, medborgare och förtroendevalda, samt stöd och vägledning till förvaltningens olika verksamheter. Det ingår också i ditt uppdrag att genomföra utbildningar inom ditt ansvarsområde.

Du kommer att hantera säkerhetsklassad information och en säkerhetsprövning kommer därför att göras före anställning.

Hos oss blir du en del av en driven och sammansvetsad stabsfunktion på åtta personer som arbetar med nämndadministration, kommunikation och verksamhetsutveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utomordentligt god administrativ förmåga samt tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig administration. Arbetet förutsätter att du är en van användare av ärendehanteringssystem och e-arkiv.

För den här tjänsten krävs det även att du har:
- relevant högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller administration eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- god teoretisk kunskap om offentlighets- och sekretesslagen

Erfarenhet som registrator är meriterande liksom att ha utbildat andra. Har du erfarenhet av lagstiftning inom samhällsbyggnadsområdet eller offentlig upphandling (LOU) är det också en fördel. Du bör också ha god förståelse för arkivvård och de förutsättningar som i övrigt gäller för myndigheters hantering av handlingar.

Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, effektiv samt van vid att arbeta självständigt. Vi ser också gärna att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar. Du har lätt för att samarbeta och har ett välutvecklat sinne för service. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

Kungsgatan 42
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

18 april 2024

Registrator

Registrator

15 april 2024