Registrator/administratör

Arbetsbeskrivning

Vi är en växande kommun med ca 8 600 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker.

I Lessebo kommun ser vi lite längre. Vi vet vart vi är på väg och hoppar flexibelt på de satsningar som leder till vår vision: ”Tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid.” På kort sikt arbetar vi för att öka invånarantalet och målsättningen är att Lessebo kommun gör en hållbar resa där vi är fler än 10.000 invånare. Detta gör vi för att Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare.


ARBETSUPPGIFTER
Som registrator/administratör har du en viktig och central roll hos oss. Du arbetar med registrering/diarieföring, hantering och delvis utveckling av e-tjänster och verksamhetssystem, posthantering och andra digitala inkorgar, telefonkontakter, framtagande av enklare rutiner, förberedelser och planering av konferenser samt andra möten, beställer och fyller på kontorsmaterial samt övriga förekommande administrativa uppdrag på kontoret. Högt och lågt helt enkelt.

I en liten kommun får du stora möjligheter att vidareutvecklas och du kommer att ha stor frihet att lägga upp din egen planering. Vår organisation är liten, varierande arbetsuppgifter förekommer.

Du kommer att samverka med chefer och övriga roller på förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens inom relevant område eller likvärdig utbildning och erfarenhet enligt arbetsgivarens bedömning. Meriterande är om du har högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område. Tjänsten kräver att du har goda yrkeskunskaper i administration, en god datorvana med goda kunskaper i Office-paketet samt att du har lätt för att lära dig olika digitala verksamhetssystem.

Tjänsten kräver att du har en god förmåga att möta människor i olika situationer och förmåga att skapa goda relationer, samarbeten och dialog såväl intern som externt. Du är flexibel och prestigelös samt har förmåga till mycket snabba förändringar. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi kommer vid rekrytering att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.

Meriterande är om du tidigare arbetet med verksamhetssystem som EDP Vision och Evolution samt e-tjänstplattform Open-E.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024

Registrator

Registrator

7 maj 2024