Registrator/administratör

Registrator/administratör

Arbetsbeskrivning

Miljö- och bygg söker administratör/registrator
Är på jakt efter en ny utmaning? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi söker nu en erfaren administratör/registrator med mångårig erfarenhet och som tidigare har jobbat inom offentlig förvaltning. Tillsammans med sektionen blir du teamet som får det att hända!
Vi ser att du som person har lätt för att ta ansvar, är noggrann, serviceinriktad och lösningsfokuserad. 
Du kommer att tillhöra sektionen för bygglov- och bostadsanpassning, som består av 6 personer, dessa arbetar med ärendehantering av ansökan och anmälningsärenden t.ex. bygglov, eldstad, tillsyn och bostadsanpassning. Verksamhetsområde Miljö- och bygg ligger under Samhällsbyggnadsförvaltningen och har 18 anställda. Vi arbetar övergripande med att utveckla, likrikta och digitalisera verksamhetens administrativa processer.

Arbetsuppgifter/om jobbet

Du är ansvarig registrator för diarieföring i systemet ByggR. Registratorerna är även arkivansvariga för nämndens handlingar och hanterar utlämnade av allmänna handlingar vid förfrågningar i enlighet med offentlighetsprincipen. I registratorrollen förväntas du driva och delta i utvecklingen av processer och rutiner för verksamhetens dokument- och ärendehantering samt att vara ett stöd till verksamheten rörande ärendehantering och diarieföring.

Tillsammans leder registratorerna arbetet med att hålla nämndens dokumenthanteringsplan aktuell och tillser att ärenden, handlingar och information arkiveras korrekt och säkert, från akt rensning till slutarkivering. Som registrator ingår att delta i kommungemensamma nätverksträffar och sprida informationen vidare till verksamheten. Registratorn är också verksamhetens dataskyddsombud och ansvarig för informationssäkerhetssamordningen inom verksamheten. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Då verksamheten befinner sig i ett utvecklingsskede inom digitalisering t.ex. e-arkiv, finns ett stort fokus på utvecklingsarbete och översyn av arbetsprocesser. Att löpande utveckla både ditt och gruppens arbete och processer är en naturlig del i arbetet. För att kunna vara en god kraft i vårt administrativa utvecklingsarbete ser vi att du tidigare arbetat med att bygga strukturer och identifierat effektiviseringar i ärendeflödet. Du ingår i ett team tillsammans med övrig administrativ personal på verksamheten.

Kvalifikationer

Krav

Vi söker dig som har:


• arkiv- eller registratorsutbildning eller annan dokumenterad erfarenhet av registratorsarbetet i offentlig verksamhet.
• god datavana
• goda kunskaper om de lagar och regler som styr offentlig förvaltning, t.ex. förvaltningslag, kommunallag, arkivlag, dataskyddsförordningen (GDPR) samt offentlighet- och sekretesslag.
• du ska ha dokumenterad erfarenhet av att driva arbete med processer, rutiner och utvecklingsarbete.

Meriterande

Erfarenhet av:


• e-arkiv och har arbetat med effektivisering med stöd av digitalisering. Du har mycket god datorvana.
• något eller några av verksamhetens dokument- och ärendehanteringssystem, t.ex., ByggR och Ecos.

Personliga egenskaper


• drivande, noggrann, utvecklings- och lösningsinriktad
• bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
• har förmåga till helhetssyn och ser frågor i ett större perspektiv
• du är lugn och samlad och tycker om att jobba i en miljö där behoven varierar över tid och kräver snabba svar.
• du är van och tycker om att samarbeta tillsammans med andra för att nå ett gott resultat.
• service till allmänheten ser du som självklart. I arbetet ingår att ge stöd till handläggarna och vi ser därför att du är en serviceinriktad person med förmåga att skapa goda relationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Då en del av tjänsten innebär att formulera sig i skrift är det viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i det skriftliga svenska språket. Verksamhetens mål och arbetssätt tas fram gemensamt och det finns möjlighet att påverka hur vi arbetar. Vi hjälper och stöttar varandra och delar med oss av ny information.

Övrigt

Miljö och bygg har en viktig roll vid samhällsstörningar. Denna tjänst är säkerhetsklassad vilket innebär krav om svenskt medborgarskap samt att säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning.

Anställning

Tillsvidareanställning, 100%.

Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2020-05-24.

 

Vid frågor om tjänsten, kontakta:

Åsa Lindqvist

Verksamhetschef

Tel: 0240 - 862 61

Facket, Vision:

Charlotte Olsson

0240-862 29

Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


Registrator

Registrator

7 maj 2024