Registrator/arkivarie till Ockelbo

Registrator/arkivarie till Ockelbo

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta som registrator/arkivarie och vill få erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdragetVi söker en registrator/arkivarie för ett konsultuppdrag hos en kund inom den offentliga sektorn i Ockelbo. Uppdraget är med start 17 juni och pågår fram till 30 december med möjlighet till förlängning som längst till 28 februari. Du arbetar på kundens kontorunder kontorstider 08:00-17:00.
Observera att det inte finnsmöjlighet till ledighet undervecka 27-31Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst somregistrator/arkivarie arbetar du löpande med registrering av inkomna handlingar och diarieföring. Du företräder kunden och arbetet innebär externa kontakter med privatpersoner, företag, organisationer, journalister och andra myndigheter som kontaktar kunden. Tillsammans med kundens verksamheter kommer du att hålla informations- och dokumenthanteringsplaner uppdaterade.Du kommer även att vara ett internt stöd och ge råd till kundens verksamheter i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor.
Övriga arbetsuppgifter som tjänsten innefattar:
Ansvara för kundens posthantering.
Bidra med kunskap och kompetens om informationshantering, informationssäkerhet, dataskydd och gällande lagstiftning.
Ansvara för inkommande post till kundens brevlåda
Ansvara för inkommande e-post till kundens officiella e-postlåda samt till registrators e-postlåda.
Ärenderegistrering och diarieföring av handlingar.
Utlämnande av handlingar.
Stötta medarbetare i frågor kopplat till utlämning, sekretess och dokumenthantering och dataskydd.
Arbete i kommunarkivet, inklusive e-arkiv.

Dina kvalifikationer
I denna roll behöver du kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar över delområdet för att om det blir relevant för uppdraget kunna arbetsleda mindre grupper. Du ska även kunna vara en förebild för andra konsulter på lägre nivå. Utöver detta krävs dessa kvalifikationer:
Minst två (2) års dokumenteraderfarenhet av rollen som registrator/arkivarie i kommunal verksamhet
Mycket goda kunskaper gällande lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
Mycket goda kunskaper om offentlighet och sekretess
Relevant utbildning eller motsvarande samt hög kompetens inom området
Ha utfört minst tre (3) uppdrag eller innehar längre arbetslivserfarenhet inomområdet
Goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift
Goda kunskaper i Ms Office eller likvärdigt

Meriterande
I denna roll är det viktigt att kunna ta eget ansvar och vara initiativtagande samt ha en god förmåga att prioritera och organisera sitt arbete. Det är även meriterande att:
Ha erfarenhet av system såsom Ciceron ochMicrosoft programvara.
Ha goda kunskaper inom dataskyddslagstiftning, GDPR.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 1 juni
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2024
  • Ansök senast: 1 juni 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


11 juli 2024

Digitaliseringsassistent

Digitaliseringsassistent

5 juli 2024