Registrator/nämndsekreterare

Registrator/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Är du intresserad av att utveckla våra administrativa arbetssätt och informationsflöden, då kan det vara dig vi söker!

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel.

Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

En modern och flexibel arbetsplats

Här hittar du en av stadens modernaste och mest flexibla arbetsplatser. Våra lokaler är helt nya och ligger i Bromma Blocks med goda kollektiva förbindelser. Här sitter 200 personer sida vid sida för att på bästa sätt bidra till en förbättring för stadens medborgare.

Arbetsuppgifter

I uppdraget som registrator i Bromma stadsdelsförvaltning har du en central roll inom förvaltningens administrativa arbetsuppgifter och informationsflöden. Du är insatt i all verksamhet på förvaltningen utan att vara expert på de olika sakområdena och du fungerar som ett stöd åt handläggare och chefer. Som registrator förvaltar du ledningssystemet (diariet) och säkerhetsställer en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar. Detta inkluderar diarieföring, utlämnande av allmän handling, posthantering och hantering av inkorg. Tjänsten innebär också att du är sekreterare i sociala delegationen som sammanträder cirka 1 gång per månad samt vid behov sekreterare i stadsdelsnämnden. Bromma stadsdelsförvaltning använder ärendehanteringssystemet eDok både för diarieföring och handlingar till stadsdelsnämnden och sociala delegationen.

Du ingår i en arbetsgrupp tillsammans med förvaltningens arkivarie och nämndsekreterare. Tjänsten är placerad på enheten för Nämnd och service.

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom registratur, arkiv- och informationskunskap eller annan relevant högskoleutbildning t ex inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller juridik.
- Grundläggande kunskaper i relevant lagstiftning, framför allt inom offentlighets- och sekretesslagstiftning men också inom kommunallag och förvaltningslag.
- Erfarenhet av politiskt styrd verksamhet.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är intresserad av språkliga frågor.

Det är därutöver meriterande om du har erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning och kunskaper om diarieföring i dokument- och ärendehanteringssystem.

Vi söker dig som trivs i en social miljö med många dagliga kontakter, både interna och externa. Du är självgående och har förmågan att skapa, förvalta och utveckla administrativa rutiner med ett kommungemensamt perspektiv. Du driver arbetet framåt på ett strukturerat sätt och har god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är noggrann och har sinne för detaljer och eftersträvar ordning och reda. Vidare är du serviceinriktad, du visar intresse, förmåga och vilja att hjälpa andra och är lösningsfokuserad.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Webbplats: start.stockholm

Sammanfattning

Liknande jobb


Huvudregistrator

24 april 2024

27 april 2024

23 april 2024