Registrator/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi i ett öppet klimat där professionalitet, utveckling och arbetsglädje är viktiga delar av vår värdegrund. Samhällsbyggnadsförvaltningen är certifierad enligt Investors in People. Inom SBF finns en administrativ enhet som bland annat har ansvar för nämndadministrationen för samhällsbyggnadsnämnden och myndighetsnämnden för teknik och miljö. Vi är ett glatt team som befinner oss i en ständig utveckling av våra arbetsformer. Förvaltningen deltar i ett kommungemensamt projekt för att bli en 24-timmarskommun. Ett av målen är att medborgares och näringslivets behov av tjänster och information ska tillmötesgås elektroniskt under hela dygnet. Ett delprojekt omfattar dokument- och ärendehantering. Arbetsuppgifter Svara för registrering, expediering och arkivering av ärenden i Winbär (bygglov, förhandsbesked, bygganmälan mm). Nämndsekreterare för myndighetsnämnden för teknik och miljö (MTM) med registrering och expediering av nämndärendena i ECOS (miljö- och hälsoskyddsärenden). I uppgifterna ingår att bevaka att handläggning av nämndärenden i MTM sker enligt offentligrättslig lagstiftning såsom förvaltningslag, sekretesslag, PUL och kommunallag. Som registrator/nämndsekreterare arbetar du självständigt och fungerar som "spindeln i nätet" med många kontakter med handläggare, politiker, allmänhet samt andra förvaltningar i kommunen. Du deltar i delprojektet för utveckling av ett kommungemensamt dokument- och ärendehanteringssystem för att kommunens ärendehantering ska bli transparent, kunna ta emot e-tjänster som direkt hanteras i ett system och vidarebefordras till handläggare. I delprojektet ingår frågor kring integrering av Winbär och ECOS. Förvaltningen har kvällsöppet på måndagar och sammanträden förlagda utanför normal kontorstid vilket innebär att viss del av arbetstiden är förlagd till kvällstid. Inom kontoret arbetar vi flexibelt och hjälper varandra för att klara vårt uppdrag så även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella. Önskvärd bakgrund Vi tror att du har registratorutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller motsvarande, kunskap om offentligrättslig lagstiftning samt några års erfarenhet från arbete inom offentlig administration. Erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är särskilt meriterande. Du kan uttrycka dig korrekt i tal och skrift, är noggrann och kan arbeta självständigt men även samarbeta med andra. Vallentuna kommun vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


Tillsynshandläggare, Solna stad

Tillsynshandläggare, Solna stad

17 maj 2024

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

7 maj 2024

6 maj 2024

Beredskapshandläggare

3 maj 2024