Registratorsassistenter, sektionen Informationsservice, Rättsavdelningen

Registratorsassistenter, sektionen Informationsservice, Rättsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Vilka är vi
Enhetens uppdrag är att styra, samordna, utveckla och följa upp ärende- och dokumenthantering, samt ge förutsättningar för enhetlig, effektiv och rättssäker dokumenthantering och arkivering för hela Arbetsförmedlingen.

Sektionen Informationsservice är geografiskt spridd över hela landet och vi jobbar tillsammans virtuellt. Som en konsekvens av den rådande situationen med Corona ser vi ett behov av att stärka upp med två medarbetare för det arbete vi utför som kräver personal på plats på vårt huvudkontor i Solna.

Vem söker vi
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet där du arbetat självständigt och under eget ansvar, kanske har du blivit arbetslös som en följd av Corona?

Gillar du ordning och reda, har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och kan arbeta på plats på kontoret i Solna 5 dagar i veckan? Kan du jobba självständigt och utan kollegor på plats men med stöd av kollegor på distans? Är du noggrann och ansvarstagande? Då kan du vara rätt person för oss!

Arbetsuppgifter

Sedvanliga registratorsuppgifter som

- hantering av fysisk inkommande post på huvudkontoret

- ärenderegistrering av delgivningar

- hantering av returpost

 

Kvalifikationer

- Ett par års arbetslivserfarenhet och vana vid att jobba självständigt under eget ansvar


- Gymnasieutbildning

- Erfarenhet av registrering i någon form, registratorsvana eller som arkivassistent är en merit

- Van datoranvändare och bekväm med Office som arbetsverktyg

- Du har god förmåga att kommunicera på svenska, i såväl tal som skrift



Vem är du

- Du har ett systematiskt och noggrant arbetssätt, har ett öga för detaljer och levererar resultat

- Du är serviceminded och tycker om att arbeta som ett team och stöttar andra i ditt arbete – även med kollegor på distans

- Du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, förmågor och lämplighet och du måste ha förutsättningar att vara på plats på vårt huvudkontor



Vårt erbjudande
Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 6 månader med placering i Solna. Du kommer att ha kollegor och chef på distans. Tillträde omgående. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med Af-2020/0019 6626 senast den 21 april. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. I samband med att du fyller i formuläret kommer du få besvara ett antal urvalsfrågor. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Kontaktpersoner

Sektionschef Annika Hallgren 010-488 82 29

Carina Rova OFR/ST 010-487 42 81

Andreas Deniz SACO 010-486 21 98

Patrik Eklund SEKO 010-486 24 32

Annika Nordström HR-partner 010-488 5240



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ assistent projektstöd

Administrativ assistent projektstöd

15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024