Rehabsamordnare

Arbetsbeskrivning

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, personalavdelning, IT-avdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.

Ett av personalavdelningen uppdrag är att arbeta med hälsofrämjande åtgärder för våra medarbetare och skapa förutsättning för ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Personalavdelningen utökar nu med en rehabsamordnare.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som rehabsamordnare innebär att tillsammans med personalstrategerna driva, utveckla och säkerställa rehabiliteringsarbetet i kommunen. Du ska även driva och utveckla det förebyggande arbetet, exempelvis genom att initiera och ansvara för genomförandet av olika hälsofrämjande insatser och friskvårdsaktiviteter.

Arbetet innebär bland annat:
- samordna kommunens interna rehabiliteringsarbete samt förebyggande insatser
- vidareutveckla befintliga rutiner och riktlinjer samt skapa nya
- fungera som internt stöd till förvaltningarnas personalfunktion
- ha många olika kontakter både internt och externt, till exempel med chefer, fackliga representanter, företagshälsovård och Försäkringskassan
- genomföra utbildningsinsatser inom rehabilitering och förebyggande arbete
- system- och utbildningsansvar för rehabiliteringssystemet Adato

Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du har stor möjlighet att påverka hur arbetet ska utföras.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom beteendevetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du arbetar för att skapa förutsättningar för ett långsiktigt hållbart arbetsliv.

Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med komplexa rehabiliteringsärenden och förebyggande arbetsmiljöarbete. Vi ser gärna att du har kunskaper om det arbetsrättsliga regelverket som styr rehabiliteringsarbetet och erfarenhet av att självständigt driva processer inom området. Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga.

Du ska vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Du kan driva processer kopplade till individer framåt på ett resultatinriktat men ändå empatiskt sätt. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lönechef Lotta Rolfsson
0550-869 61
Vision Inger Svensson
0550-869 63
IT-chef Stellan Sjögren
0550-880 20
SACO Hans Hjelm
0550-880 25
Chef informationsenheten Lars Ahlqvist
0550-88003
DIK Torunn Öberg
0550-88171
Ekonomichef Morgan Persson
0550-880 24
Kanslichef Peter Eskebrink
0550-858 36
Personalchef Niclas Friman
0550-880 50
Vision Inger Svensson
0550-880 55

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn
None

Postadress

Kungsgatan 30
Kristinehamn, 68184

Liknande jobb


HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023

Personaladministratör

Personaladministratör

13 november 2023

intern position for Marketing

28 juli 2023