Rekryterare inom elkraft sökes

Rekryterare inom elkraft sökes

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning som i startgroparna för ett nytt uppdrag söker vi nu en Rekryterare inom elkraft
Uppdragsnamn: Rekryterare - Nivå 3
Duration: 01-Nov-2023 - 30-Oct-2024
Avdelning: HR
Konsultområde: Professionella Tjänster
Konsultkategori: HR-konsult - Nivå 3



Beskrivning av nivå 3:
Hög kompetens och utbildning inom aktuellt området. 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp. Kan arbeta självständigt.


Uppdragsbeskrivning
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till kunden i det löpande arbete som utförs av kunden. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av kunden.)


Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att övergripande leda, samordna och administrera projektets genomförande så att projektets målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.
Som rekryterare är ditt huvudansvar att i nära samarbete med chefer projektleda rekryteringsprocesser och tillsammans med övriga kollegor på kompetensförsörjningsenheten, som består av 12 medarbetare, rekryterare, rekryteringsadministratörer och Employer branding specialist.
Rollen som rekryterare innebär att du arbetar i tätt partnerskap med kundens chefer och deltar i hela rekryteringsprocessen inom olika delar av vår verksamhet. Kunden har en hög tillväxttakt vilket medför både möjligheter och utmaningar. En spännande resa att bidra till möjliggörandet av energiomställningen och att Sverige lyser.


Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.


Placering
Kundens kontor i Sundbyberg. Resor kan förekomma.
Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor, förutsättning är att inställelsetiden till kundens kontor i Sundbyberg är max 2 timmar under arbetstid, vardagar. Detta beslutas i samråd med beställaren.


Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Kunden garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för kunden så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.


Skallkrav
Utbildning (Kunden kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
Avslutad högskoleutbildning. Gärna inom personal- eller beteendevetenskap
Kompetens och Erfarenhet:Minst 5 års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering,
Minst 3 års erfarenhet av att rekrytera på kvalificerad nivå, chefer och/eller specialister.
Minst 3 års vana av att självständigt driva/projektleda rekryteringsprocesser framåt.
Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.
Börkrav:Erfarenhet av statlig rekrytering och den statliga värdegrunden
Erfarenhet av rekrytering inom inom el- och energibranschen (ingenjörer, IT).
Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee

Annat:
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.


Egenskaper:God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar
Tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Förmåga att arbeta i grupp
Mycket goda och dokumenterade administrativa kunskaper.

Resor kan förekomma i uppdraget


Hör av dig för frågor till rekryteringsansvarig Ove.ekerbring@prowork.se eller Viktoria.janmicks@prowork.se så berättar vi mer om uppdraget. Du blir anställd av oss på Prowork men jobbar hos vår kund, som i detta fall är en myndighet. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prowork Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 21 augusti 2023

Postadress

Rosenborgsgatan 12
Solna, 16904

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024