Rekryterare med tillsynsuppdrag

Rekryterare med tillsynsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning:
Ekolek barnomsorg är i en expansiv fas och söker en professionell rekryterare med tillsynsuppdrag.
Omfattning: 75-100%
Tjänsten innebär resor inrikes samt övrig tid administrativt arbete på huvudkontoret.


Ekolek är en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner, söker du ett företag där du får möjlighet att påverka, utveckla och driva – då har du hittat rätt.


Tillsynsansvarig. Ekolek lägger stor vikt vid uppföljning och regelbunden tillsyn av alla enheter i egen regi. Det övergripande syftet med tillsyn är att säkerställa och höja kvalitén på verksamheten som granskas. Kvalitet i själva tillsynsarbetet är viktigt för att vi ska kunna försäkra oss om att vi håller god kvalité i alla våra verksamheter och att alla barn får lika förutsättningar för utveckling och lärande.
I ditt tillsynsuppdrag ingår handledning, vägledning och råd till pedagoger, likväl som att se så att verksamheterna uppfyller kraven på barnsäkerhet och att lärmiljöerna är inbjudande och anpassade för målgruppen.
Vi arbetar med en utformad modell för tillsyn och uppföljning men vi ser positivt på dina idéer att tänka nytt och utveckla metoder för att kunna följa kvalitén ännu bättre inom alla delar av den enskilda pedagogiska omsorgen.
Du kommer att ha det övergripande och sammanhållande ansvaret för tillsyner och identifiera, förebygga och följa upp eventuella brister. Du kommer också att ansvara för tillsynsunderlag inför kommunerna och i förekommande fall delta när kommunen påkallar tillsyn av enskilda verksamheter inom olika verksamhetsområden.
Som rekryteringsansvarig kommer du att driva hela rekryteringsprocessen, med ansvar för allt från analys av personalbehovet till att söka fram, headhunta, intervjua, bedöma och slutligen presentera kandidater till ledningen. Du kommer att arbeta för att hitta, utöka, utveckla och säkerställa att vi har en optimerad rekryteringsprocess, syns i rätt kanaler och att vi kommunicerar rätt till vår målgrupp.


Provanställning tillämpas, 6 månader.
I din kompletta ansökan ingår CV, personligt brev, referenser samt löneanspråk.
Tillträde enligt överenskommelse.

Kvalifikationer:
För att vara aktuell för anställning behöver du visa utdrag ur belastningsregistret.
Du behöver ha god kunskap om våra styrdokument; Skollagen, Förskolans läroplan och Allmänna råd för pedagogisk omsorg samt dess tillämpning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi ser det värdefullt att du har flera års erfarenhet som dagbarnvårdare eller arbete i förskolan och att du tar med dig den erfarenheten och kunskapen in i det här uppdraget.
Genom att du är en god kommunikatör, är lyhörd, initiativrik, tydlig och förtroendeingivande, och samtidigt har hög integritet skapar du goda relationer med dagbarnvårdarna.
Arbetet som tillsyns- och rekryteringsansvarig är till stor del självständigt och ställer stora krav på att du har en god förmåga att organisera, prioritera och vara flexibel i arbetets varierande uppdrag.


Meriterande:
Erfarenhet av arbetsledande ansvar.
Erfarenhet av rekryteringsprocesser
Erfarenhet av tillämpning av miljö, hälsa och säkerhet i barnomsorg


Övrigt
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Charlotte Engström
0737312763
Vice VD Victoria Hegårdh
0735142438

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ek-o-lek Barnomsorg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Kyrkängsvägen 84
Lindome

Postadress

Kyrkängsvägen 84
Lindome, 43736

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024