Rekryterare till kommunens Bemanningscentrum

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken, nyutbildad och kan axla rollen som en effektiv rekryterare till vårat Bemanningscentrum? Vill du arbeta och utvecklas i en arbetsgrupp som drivs av höga ambitioner, förtroende och att ha kul på jobbet? Vi vill gärna ha dig på plats redan i januari, så läs mer och sök tjänsten redan idag!

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun med drygt 27 000 invånare och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Nynäshamns kommun är den största arbetsgivaren med cirka 2000 anställda. Här är vi måna om vår personal och vill att alla våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

En av verksamheterna inom kommunen är kommunstyrelseförvaltningen som ansvarar för kommunövergripande frågor och förbereder ärenden som ska behandlas i kommunstyrelsen. Chef för kommunstyrelseförvaltningen är kommunchefen.

Bemanningscentrum ingår i kommunens arbetsgivaravdelning och ansvarar för korttidsbemanningen i den kommunala äldreomsorgen, omsorgen om funktionsnedsatta, barnomsorgen i förskola & fritids samt kostverksamheterna. Bemanningscentrum startade som en del i Nynäshamns kommuns heltidssatsning. Det gör att alla verksamheter som bemannas enligt det nya sättet kan erbjuda personalen möjligheten att arbeta heltid.

Bemanningscentrum har för närvarande en vikariepool med 38 heltidsanställda och ca 200 timavlönande. För att få poolverksamheten att fungera så är vi på kontoret bemannade med 3 bemanningsassistenter (veckoarbetstid), 2 helgpersonal (helgtid), 2 rekryterare, 1 system-/personaladministratör, 2 gruppchefer, 1 biträdande enhetschef samt 1 enhetschef. På kontoret arbetar vi tillsammans med kommunens verksamheter för att säkerställa en rätt bemanning. Inom äldreomsorgen och funktionshinderområdet servar vi även med internsupport gällande schemaläggning och bemanningsfrågor även för ordinarie personal.

En viktig funktion är att säkerställa att vi har rätt antal vikarier i vår pool. Då en av våra nuvarande rekryterare går vidare mot nya interna utmaningar så söker vår nästa rekryteringsklippa!

ARBETSUPPGIFTER
Rekryterarna ansvarar för hela rekryteringprocessen gällande timavlönade och heltidsanställda till Bemanningscentrum. Intervjuer, referenstagning och bedömningar utifrån en kompetensbaserad arbetsmetodik utgör en stor del av arbetstiden.

Målet för Bemanningscentrums rekrytering är att tillhandahålla verksamheterna med tillräckligt antal vikarier som har rätt kompetens. Under ett år hanteras ca 500 ansökningar, 300 intervjuer och vi anställer ca 175 personer. Arbetet med att rekrytera semestervikarier startar i januari. De följande månaderna fram till sommaren är intensiva när ett stort antal vikarier ska rekryteras.

Ett gott samarbete och en nära dialog med mottagande verksamheter är väsentlig för att säkerställa att vi kan genomföra goda matchningar av vikariepersonal. Rekryterarna har även ett nära samarbete med övriga medarbetare i Bemanningscentrum för att säkerställa bra överlämningar och uppföljningar. Vi arbetar huvudsakligen i rekryteringssystemet Visma Recruit, men även till viss del i bemanningssystemet Time Care Pool, schemaplaneringssystemet Time Care Planering och LAS-modulen i Heroma.

Vår arbetsgrupp på kontoret präglas av ett stort engagemang för vår verksamhet och för de kommunala enheterna vi servar. Vi har höga ambitioner om att vara bra arbetsgivare, ha en god samlad kompetens, är arbetssamma, drivna och plikttrogna. Vi gillar ordning och reda och har interna rutiner som vi utformat tillsammans och fortsätter att vässa ytterligare. Vi hjälper varandra, alla "hugger i" där det behövs och har ett prestigelöst förhållningssätt. Hos oss har vi nära till skratt, stöttar varandra och har högt i tak. Känner du att du skulle trivas i vår arbetsgrupp? Då är du rekryteringskollegan vi söker!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot personal och arbetsliv eller annan akademiskutbildning som vi bedömer likvärdig.

Du har en tidigare arbetslivserfarenhet (motvarande minst 1 år), gärna inom rekrytering, administration, alternativt arbetslivserfarenhet från vård/omsorg eller barnomsorg.

För att lyckas i arbetet behövs god förmåga att få kontakt med nya människor och snabbt skapa ett positivt samtalsklimat. En god kommunikativförmåga är viktigt, både talat och skriftligt språk (svenska). Du har en mycket god datavana, är ordningssam, systematisk och strävar alltid efter goda resultat.

Du har självklart ett professionellt förhållningssätt, ett gott omdöme samt är noggrann med att upprätthålla kvalitet och rutiner för arbetet. Personer i din omgivning beskriver dig som ansvarsfull, självgående och självstartande i det dagliga arbetet.

ÖVRIGT
Välkommen med Din ansökan!
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-10 10 29. Har du frågor om tjänstens innehåll, välkommen att kontakta namngivna person i annonsen!

VI UNDANBER OSS ALLA ERBJUDANDEN OM ANNONSERINGS- OCH REKRYTERINGSHJÄLP I SAMBAND MED DENNA ANNONS.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsassistent, rekryterare Marie Sannerud
08-52068490
Bemanningsassistent, rekryterare Anette Augustsson
08-52068490
Kommunal sydost

Personalchef Annette Måhlstedt
08-520 683 03
PA Konsult Ulrika Schreber
08-520 680 31
Bemanningsassistent, rekryterare Anette Augustsson
08-52068367
Bemanningsassistent, rekryterare Marie Sannerud
08-52068357
Rekryterare Marie Sannerud
08-52068357
Rekryterare Anette Augustsson
08-52068367
Enhetschef Linn Marsten
08-52068124

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3 Nynäshamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Arbete i enlighet med kommunens flextidsavtal. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-01-09 Tillträde helst i andra veckan i januari dock senast 2017-02-01. Provanställning kan komma att tillämpas.
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

14981 Nynäshamn
None

Postadress

None
Nynäshamn, 14981

Liknande jobb


HR administratör

HR administratör

3 december 2020

2 december 2020

1 december 2020

Administratör till juridiska avdelningen

Administratör till juridiska avdelningen

1 december 2020