Rekryterare till Randstad Technologies i Linköping

Rekryterare till Randstad Technologies i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer, från början till slut? Har du dessutom ett stort intresse av eller en bakgrund inom IT? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Linköping helt rätt för dig.  

Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360-gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär. 

Ansvarsområden
försäljning
bearbetning av befintliga och nya kunder
framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester
att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater


I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från systemutvecklare till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt!





Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstads kontor i centrala Linköping.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen (eller likvärdig erfarenhet) och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT eller är själv IT-specialist med rekryteringserfarenhet.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.
Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation. 

Personliga egenskaper
Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

Varför ska du jobba hos oss?
Vi på Randstad Technologies i Linköping består av ett prestigelöst team som värderar ett nära samarbete för att nå framgång. Vi är alla erfarna inom branschen, men har samtidigt olika bakgrund vilket gör att vi kompletterar varandra väl. Randstad Technologies befinner sig i en expansiv fas och vår målsättning är att vara det självklara valet vid rekrytering inom IT både idag och framöver. Till våren flyttar vi dessutom till fräscha och nyrenoverade lokaler i centrala Linköping. 

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.





Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 30:e januari 2021. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Rekryteringskonsult Malin Magnusson via: malin.magnusson@randstad.se, eller varför inte connecta med oss på LinkedIn?

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 30 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024