Rekryterare till välkänt företag i Solna!

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget

Nu söker vi en driven rekryterare till en av våra kunder i Solna. Kundföretaget är en av Europas största elproducenter och den största värmeproducenten. Företaget levererar el, värme och gas till privat- och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien.

Detta är ett bemanningsuppdrag, vilket innebär att du är anställd av oss på Qwork men arbetar som konsult, uthyrd till vår kund. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå till och med 26/6 2015


Arbetsbeskrivning

Som rekryterare består dina arbetsuppgifter av att självständigt ansvara över att genomföra en behovsanalys som leder till en kravprofil, annonsera och söka efter kandidater genom såväl sociala medier som i ditt egna kontaktnät, administrera ansökningar, genomföra intervjuer, referenstagningar och tester. Du ansvarar även för uppföljningar samt att inledningsvis sätta upp en lämplig tidsplan som du under arbetets gång följer.

Din profil

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har god vana av att självständigt genomföra hela rekryteringsprocessen från ax till limpa. Vi förväntar oss att du har en eftergymnasial utbildning inom PA/HR samt har ett par års erfarenhet av arbete med rekrytering. Det är viktigt att du känner dig trygg med att söka efter kandidater via LinkedIn och andra sociala medier. Dessutom har du goda kunskaper i Officepaketet samt är kommunikativ och formulerar dig väl i både tal och i skrift.

Personliga egenskaper:
För att fungera i rollen som rekryterare är du en självständig person som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är trygg med att ta egna beslut. Du har lätt för att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och du ser dig själv som en problemlösare. En relationsskapande förmåga är av stor vikt då du dagligen kommer ha mycket kontakt med både kandidater, kunder och kollegor.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse och vi söker dig som gillar att arbeta i ett högt tempo och är social, samtidigt som du har en administrativ ådra och är strukturerad.

Har du förmågan att göra framgångsrika rekryteringar? Lockas du av att arbeta både socialt och administrativt inom ett väletablerat företag? Sök då denna spännande tjänst redan idag!

Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag.

Tillträde: Omgående
Omfattning: Heltid till och med 26/6 2015
Arbetstid: Kontorstider måndag-fredag
Plats: Solna
Kontakt: Vid frågor, kontakta ansvarig konsultchef Emelie Sandberg, via mail: emelie.sandberg@qwork.se (obs ansökningar tas ej emot via mail)



Vårt företag

QWORK är bemanningsföretaget som hjälper Dig att hitta rätt väg på arbetsmarknaden. Vi finns verksamma inom de flesta affärsområden, exempelvis ekonomi, IT, handel, industri och administration. Vare sig du är ny på arbetsmarknaden eller har lång och gedigen erfarenhet kan vi genom vår kunskap och våra nätverk ge dig ett stort försprång då du är på jakt efter Ditt nästa jobb. Vår vision är att vara det personliga bemanningsföretaget där du tillhandahåller viljan och motivationen och vi bidrar med möjligheterna och kontakterna. Vill du läsa mer om oss och vad vi kan erbjuda, gå då in på vår hemsida www.qwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Carlsson

Carin Carlsson
08-21 55 60 (växel)
Josefin Kernell

Johanna Hellman
08-21 55 60
Frida Nilsson
090124899
Sara Tidebro
090-12 29 20
Sara Tidebro
090 12 29 20
Josefin Kernell

Sara Tidebro
090 12 29 20
Frida Nilsson
090-124899

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QWORK Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 30 mars 2015

Besöksadress

Isafjordsgatan 30A, Kista
None

Postadress

BARNHUSGATAN 20
STOCKHOLM, 11123

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024