Rekryterare/administratör

Rekryterare/administratör

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Lernia Skellefteå/Umeå. Vi är ett energirikt gäng med uppdrag från Umeå-Luleå. Vi jobbar nära våra kollegor på Lernia Utbildning samt stöd och matchning. Vi har ett brett nät av andra samarbetsparter som all hjälper oss med vårt mål, att hjälpa företag och individ. Vi jobbar med några av regionens finaste arbetsgivare och fler är samarbeten är på gång inför nästa år.

Vi söker dig som vill arbeta med att hitta och matcha kandidater mot våra förfrågningar. Administration vid anställning och uppstart av uppdrag förekommer också. Du jobbar nära våra konsultchefer och är central i våra kontakter med kandidater och vårt nätverk. Är du flexibel och noggrann kommer du att stormtrivas som medarbetare hos oss.

Arbetsuppgifter

Du kommer bli en del av vårt team där vi tillsammans ansvarar för kundens rekryteringsprocesser på deras anläggningar.

• Annonsering, urval, driva rekryteringsprocesser, referenstagning och anställningsavtal.
• Tät kontakt med nätverk, återkommande besök och samarbeten med dessa
• Personaladministration
• Är delaktig i fortlöpande förbättringsarbete gällande rutiner och processer.
• Är en stöttande rådgivare mot interna kunder vid tillsättningar, också chef samt konsultchef internt.

Formell kompetens

För att vara den vi söker:

• Vana av att jobba administrativt och är bekväm och effektiv i olika system
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• Du har körkort och tillgång till bil.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och gör en noga matchning mellan kompetenskrav och yrkeskunnande.

Personliga egenskaper

Olika personlighetstyper berikar arbetsplatsen. Kanske är du en person med sprudlande energi och framåtanda, kanske är du mer analytiskt lagd och strukturerad. Båda varianterna är uppskattade hos oss. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, ha humor och vara bekväm med att träffa många människor med olika bakgrund.

Vidare är du är trygg i ditt yrkeskunnande, är en naturlig kommunikatör, mån om att skapa långvariga relationer och trivs med nära samarbeten. Du är en förtroendeingivande och pålitlig person som är målfokuserad och noggrann. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera parallella processer med många kontaktytor. Du trivs i roll med stor variation, eget ansvar och bidrar gärna med arbetsglädje till dina kollegor.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker fortlöpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort Visstidsanställning 6 mån, ev möjlighet till fortsättning/ Heltid/ Skellefteå eller Umeå

Tillträde: Jan 2022 eller enligt ök

Info Har du frågor om tjänsten når du mig på: jan.engblom@lernia.se

Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se Inga ansökningar tas emot via mailen.

Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 3 januari 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024