Rekrytering av Leveransplanerare - Holmen Timber

Arbetsbeskrivning

Holmen Timber AB ingår i Holmen-koncernen och tillverkar sågade trävaror.Sågverket i Iggesund producerar industriträ för tillverkning av konsumentprodukter synliga i boendemiljö.Produkterna säljs främst till snickeri- och byggnadsindustrin i Skandinavien och England med komplementmarknader i Nordafrika och Mellanöstern.Omsättningen uppgick till cirka 500 miljoner kronor 2008 och antalet anställda är cirka 110.Årsskiftet 2010/11 startar Holmen Timber ett nytt sågverk i Braviken, utanför Norrköping, specialiserat på konstruktionsvirke.Holmen tillverkar även tryckpapper och kartong.Koncernen äger också skogs- och krafttillgångar.Holmens omsättning var 19,3 miljarder kronor 2008 och antalet anställda är cirka 4 600.Aktien är noterad på OMX Nordiska Börs Stockholm, Large Cap.Vi startar nu rekryteringen av omgång två till Bravikens Sågverk.Totalt kommer vi denna gång att anställa ca 30 personer.En av de befattningarna vi söker medarbetare till är tjänsterna som Leveransplanerare.Totalt kommer vi att anställa tre sådana men vid olika tidpunkter.Den första vill vi skall börja den 1 sept 2010 och de andra två den 1 januari 2011.Anställningen startar med en omfattande introduktion.Stationeringsort är Bravikens Sågverk, Norrköping.Som leveransplanerare är din huvudarbetsuppgift att arbeta med kontrakts- och lastorderregistrering på olika marknader samt med kontraktsvård.Arbetet innehåller många kontakter både externt och internt.Exempel på kontaktytor är kunder, speditörer, produktions- och administrativ personal samt marknadsorganisationen.Du följer fortlöpande produktions- och lagerutveckling.Du arbetar med fakturering och deltar vid kundbesök.I samarbete med produktionsplaneringen görs prioritering av viss sågning/justering/hyvling. Övergripande gäller att vi är ISO certifierade och du ansvarar för att arbeta i enlighet med dessa rutiner.I arbetet ingår också att lämna statistikuppgifter till SCB och Skogindustrierna.Grundutbildning på högskole- eller gymnasienivå med inriktning mot försäljning/ekonomi.Svenska och engelska i tal och skrift är en nödvändighet, ytterligare språkkunskaper är meriterande.Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.God datorvana krävs. Ordinarie anställning.Heltid, dagtid, med flextid.I tjänsten kan beredskap komma att ingå.Tillträde 1 sept 2010 för en person och 1 januari 2011 för de andra två personerna.Registrera din ansökan via www.proffice.se senast den 29 mars.Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Sammanfattning

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023