Rekryteringsassistent för uppdrag på välkänt energibolag

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget

Nu söker vi en driven rerkyteringsassistent till vår kund i närheten av Kungsbacka/Varberg. Kundföretaget är ett av Europas största energibolag och levererar el, värme och gas till privat- och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien.

Detta är ett bemanningsuppdrag, vilket innebär att du är anställd av oss på Qwork men arbetar som konsult, uthyrd till vår kund.

Uppdraget startar 1/9 och beräknas pågå till och med 29 november 2014, med chans till förlängning.

Arbetsbeskrivning

I din roll som rekryteringassistent arbetar du med att stötta ansvariga rekryterare i rekryteringsprocesserna. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att besvara frågor från kandidater via telefon och mail, urval, telefonavstämningar, boka intervjuer, återkoppla till kandidater samt publicera annonser på interna och externa webbsidor. Ditt fokus blir även att searcha efter kandidater online, framförallt via LinkedIn.

Du kommer tillhöra företagets HR-avdelning.


Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom PA/HR eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från en roll som rekryteringsassistent och har då haft en supportande roll.

Vi vill även att du har vana av att söka efter kandidater online, gärna via LinkedIn. Det är viktigt att du är kommunikativ och formulerar dig väl i både tal och i skrift. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska är ett krav, då viss kommunikation kan komma att ske på engelska.

För att fungera i rollen som rekryteringsassistent är du en självständig person som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är trygg med att ta egna beslut. Du har lätt för att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och du ser dig själv som en problemlösare. En relationsskapande förmåga är av vikt då du dagligen kommer ha mycket kontakt med både kandidater, kunder och kollegor.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse och vi söker dig som gillar att arbeta i ett högt tempo och är social, samtidigt som du har en administrativ ådra och är strukturerad.

Lockas du av att arbeta både socialt och administrativt inom ett stort och väletablerat företag? Sök då denna spännande tjänst redan idag.

Tillträde: 1/9 2014
Omfattning: Heltid till och med 29/11 2014
Arbetstid: Kontorstider måndag-fredag
Ort: Kontoret är beläget mellan Kungsbacka och Varberg
Kontakt: Vid frågor, kontakta ansvarig konsultchef Josefin Kernell via mail: josefin.kernell@qwork.se



Vårt företag

QWORK är bemanningsföretaget som hjälper Dig att hitta rätt väg på arbetsmarknaden. Vi finns verksamma inom de flesta affärsområden, exempelvis ekonomi, IT, handel, industri och administration. Vare sig du är ny på arbetsmarknaden eller har lång och gedigen erfarenhet kan vi genom vår kunskap och våra nätverk ge dig ett stort försprång då du är på jakt efter Ditt nästa jobb. Vår vision är att vara det personliga bemanningsföretaget där du tillhandahåller viljan och motivationen och vi bidrar med möjligheterna och kontakterna. Vill du läsa mer om oss och vad vi kan erbjuda, gå då in på vår hemsida www.qwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Carlsson

Carin Carlsson
08-21 55 60 (växel)
Josefin Kernell

Johanna Hellman
08-21 55 60
Frida Nilsson
090124899
Sara Tidebro
090-12 29 20
Sara Tidebro
090 12 29 20
Josefin Kernell

Sara Tidebro
090 12 29 20
Frida Nilsson
090-124899

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QWORK Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 augusti 2014

Besöksadress

Isafjordsgatan 30A, Kista
None

Postadress

BARNHUSGATAN 20
STOCKHOLM, 11123

Liknande jobb


9 april 2024