Rekryteringsassistent i Sundsvall

Rekryteringsassistent i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Uppdrag inom rekrytering som är perfekt för dig som vill utöka ditt CV och arbeta på en kommunal arbetsplats. Sök tjänsten idag!

Om uppdraget

Vi söker nu en rekryteringsassistent till ett uppdrag avseende volymrekrytering. Du kommer till en kommunal arbetsplats och får möjlighet att utvecklas och arbeta på ett meriterande uppdrag. Vi ser att uppdraget kan påbörjas omgående och kommer sedan preliminärt pågå till och med 30 april, med chans till förlängning maj ut. Tjänstgöringsgraden är heltid 100%.

Dina arbetsuppgifter

Som rekryteringsassistent kommer du tillsammans med ordinarie medarbetare hos vår kund att arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter. Utöver detta kommer du gå igenom videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Stöd till vikariesamordnare

- Administration av sammanställningar av sökande

- Boka intervjuer

- Genomföra telefonintervjuer

- Referenstagning

- Administration av mail till sökande i vårt rekryteringssystem.

- Övriga administrativa arbetsuppgifter.

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.

Dina kvalifikationer

- Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Har erfarenhet av Hr-arbete genom praktik eller anställning

- Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap

- Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och strukturerad samt kan följa rutiner och processer.

Meriterande

- Kunskap om de olika arbeten inom vård och omsorgsarbete

- God kunskap och förståelse för rekryteringsprocessen samt grundkunskaper inom arbetsrätt.

- Erfarenhet av arbete med rekryteringsprocesser och/eller rekryterings-administration

- Hr-arbete inom politisk styrd organisation

- Erfarenhet och/eller kännedom om regler kring arbetstillstånd för att få arbeta i Sverige

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-02-06

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2024
  • Ansök senast: 5 februari 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024