Rekryteringsassistent till EU institut

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning 1 rekryteringsassistent. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Kunden är ett EU-institut, beläget i Stockholm, som nu behöver förstärkning till sin HR-avdelning för internrekryteringar. Främsta uppgiften är att bistå vid rekryteringsförfarandet: - Offentliggöra lediga tjänster på kundens webbplats och på andra EU-webbplatser. - Sköta rekryteringsbrevlådan, avfatta svar till sökande osv. - Assistera vid den objektiva granskningen av sökande. - Sköta administreringen av urvalsförfarandet (göra i ordning mappar med de sökandes handlingar, bjuda in sökande till intervjuer, upprätta tidsscheman osv.). -Sköta utbetalningen av ersättning till sökande. -Administrering efter urvalsförfarandet, tackbrev till sökande osv. -Bistå personalenheten i de administrativa uppgifterna, som till exempel registrering, arkivering, kopiering av dokument osv. - Utföra alla andra understödjande uppgifter som tilldelas av arbetsledaren. Vi söker dig som har: - Utbildning inom personal på universitetsnivå eller annan eftergymnasial utbildning inom personal eller liknande, och relevant yrkeserfarenhet i minst 3 år. - Utmärkta kunskaper i engelska, både muntliga och skriftliga. - Goda kunskaper inom Microsoft Office, främst Word, Excel och Power Point. - Har internationell erfarenhet Som person är du utåtriktad, har lätt för att kommunicera i telefon och vid direktkontakt, med människor på alla nivåer. Vi ser också gärna att du är serviceorienterad, har utmärkta organisatoriska färdigheter och förmåga att prioritera. Det är också positivt om du har erfarenhet av arbete och/eller förmåga att arbeta i en snabbväxande organisation. Vi värdesätter hög nivå av diskretion och förtrolighet. Att kunna arbeta under stress och med stark tidspress är också viktigt. Start: omgående Omfattning: heltid, 3 månader med goda chanser till förlängning. Arbetstid: 8.00-17.00 Plats: Solna Referens: CN29540 Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men vara uthyrd till en utav våra kunder Som konsult på Academic work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Consultant Manager Charlotta Nihlén
08-56246753
Konsultchef Susanna Carlson
08-52254902
Konsultchef Susanna Carlson
468 5225 4902
Konsultchef Mette Risberg
08-522 549 66
Konsultchef Louise Hagströmer
0852254969
Konsultchef Charlotta Nihlén
08-562 467 53
Konsultchef Charlotta Nihlén
08 - 562 467 53
Consultant Manager Sara Frykedal
08-5225 76 05
Consultant Manager Sara Frykedal
08-522 576 05
Consultant Manager Sara Frykedal

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010