Rekryteringskonsult

Rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det nästan alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu en engagerad rekryteringskonsult till socialkontorets bemanningscenter.

Bemanningscenter ansvarar för administration av bemanning, rekrytering och personalförmedling. Bemanningscenter ingår i personalutvecklingsenheten vid socialkontoret. Bemanningscenters kunder är chefer, medarbetare och brukare inom Stöd och service samt Vård och omsorg.


ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult är du ingången vid nyrekrytering av vikarier. Rekryteringskonsult kallar arbetssökande till personlig intervju och referenskoll. Du är ett stöd till verksamheterna vid överbemanning och du har ansvar för bevakning av Las företräde. Arbetet sker i nära samarbete med chefer och bemanningsadministratör för att kunna matcha verksamhetens behov när det gäller nyrekrytering och inskolning av nya medarbetare. Du kommer också att ha ett nära samarbete med externa och interna aktörer när det gäller praktiksamordning och personalförsörjning.

Arbetet ska präglas av ett professionellt bemötande, respektfull kunddialog, samt en positiv inställning till utveckling och förbättring.

KVALIFIKATIONER
I uppdraget som rekryteringskonsult behöver du ha förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt samt att planera och strukturera. Du måste klara av att hantera flera kontaktytor parallellt samt ha förmåga att snabbt ställa om när förutsättningarna ändras.

En annan viktig förutsättning för att lyckas i uppdraget är att du är professionell i din kommunikation samt är skicklig på att skapa goda kundrelationer där du motiveras av att leverera lösningar anpassade efter kundens behov. I jobbet är du van att använda olika digitala verktyg.

Du har högskoleexamen eller motsvarande som arbetsgivaren anser lämplig för uppdraget och har tidigare arbetat som chef. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att rekrytera och erfarenhet från någon av de verksamheter vi stöder Vård och omsorg och/eller Stöd och service.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Socialkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024