Rekryteringskonsult till Arlanda med start omgående!

Rekryteringskonsult till Arlanda med start omgående!

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.

Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en Rekryteringskonsult till vår kund Swedavia på Arlanda. Tjänsten startar omgående och pågår i 6 månader efter startdatum med stora chans till förlängning.

Som rekryteringskonsult kommer du ha möjligheten att vara med och rekrytera allt från operativ personal i flygplatsdrift till specialister inom flygplats, IT, bygg, underhåll m.m. och växa i rollen som rekryterare. Du får insyn i en spännande verksamhet med många olika befattningar och roller som behöver tillsättas.

I denna roll kommer du att stödja rekryterande chef med rekryteringsadministration och koordinera så att de följer Swedavias rekryteringsprocess i de rekryteringar ledarna själva driver. Du kommer vara chefens stöd genom hela rekryteringen och stöttar dina kollegor med administration vid behov.

Du kommer bidrar till utvecklingen av rekryteringsprocessen på Swedavia genom att ansvara för att administrera och bli expert på deras olika system, så som rekryteringssystem, testverktyg, intranät och gruppwebbplats i Sharepoint m.m. Så det krävs att du har ett stort intresse och erfarenhet av administrativa uppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• skriva annonser
• administrera rekryteringssystemet
• annonsering
• tester
• referenstagning

Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och deras förväntan är att du aktivt deltar i deras grupp för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. De bollar frågor med varandra dagligen och löser små och stora utmaningar tillsammans. Detta är en mångsidig roll som ofta kommer att kräva att du arbetar på eget initiativ och samtidigt säkerställer att styrning och efterlevnad följs. Swedavia har ett tydligt erbjudande och process för deras rekryteringar och det är viktigt för dem att de informerar och är tydliga i deras kommunikation både med kandidater och rekryterande chef.


Din profil

Vi söker dig med en högskoleutbildning inom HR, beteendevetenskap, psykologi eller likvärdig samt minst ett års erfarenhet av rekrytering.
Administrativ vana är ett krav, likväl som intresse och förmåga att arbeta i olika typer av program och system.
Swedavia använder arbetspsykologiska tester i sina rekryteringar och därav ser vi gärna att du är certifierad i Assessios MAP och Matrigma.

I denna roll behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person ser vi att du är driven, noggrann, serviceinriktad och effektiv. Du behöver även vara prestigelös och positiv, eftersom arbetsuppgifterna är varierande och din främsta uppgift är att stötta Swedavias ledare. Du kommer att trivas i rollen som rekryteringskonsult om du gillar att ha koll på detaljer, hoppa mellan olika frågeställningar, bygger naturligt relationer med kunder, leverantörer och kollegor och tycker om att planera och arbeta tillsammans som ett lag för din kunds bästa.
Vi kommer lägga stor vikt i dina personliga egenskaper för detta uppdrag.


Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Bita Kaplan via mejl: bita.kaplan@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Uppland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024