Rekryteringsspecialist

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med kompetensbaserad rekrytering på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats som befinner sig mitt i samhällsdebatten? Som rekryteringsspecialist hos oss kommer du vara ett operativt och konsultativt stöd för våra chefer genom hela rekryteringsprocessen Din roll blir att planera och driva processerna framåt. Vi erbjuder en viktig tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor, och du kommer att stötta och samarbeta med våra professionella och engagerade chefer.

Personalenheten har i uppdrag att driva, utveckla och verkställa Socialstyrelsens arbetsgivarpolitik. Vi ger ett verksamhetsnära, behovsanpassat och rådgivande stöd till chefer och medarbetare inom alla HR-relaterade frågor.

Som rekryteringsspecialist kommer du vara en del av ett rekryteringsteam som består av tre rekryteringsspecialister och sammanlagt är vi 13 medarbetare på personalenheten. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att driva rekryteringsprocesser från ax till limpa, med tillhörande administration. Du behöver ha en stor nyfikenhet inom rekryteringsområdet och omvärldsbevakar det som händer inom trender och forskning. Att du delar med dig av din kunskap och erfarenhet till dina kollegor är en självklarhet för dig. Du kommer även vara involverad i utvecklingsarbeten som berör rekrytering då vi står inför ett spännande år med ett flertal projekt som vi kommer delta i.

Vi söker dig som har

• akademisk examen inom HR-området eller annan motsvarande akademisk utbildning som vi bedömer relevant i förhållande till arbetsuppgifterna
• erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• erfarenhet av hela rekryteringsprocessen
• mycket goda kunskaper inom arbetsrätt
• goda kommunikativa kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt.

För oss är det viktigt att din personlighet matchar vad som krävs för rollen, därför kommer vi lägga vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan bygga långsiktiga relationer samt trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du kommer att ha flera rekryteringar igång samtidigt och därför är det viktigt att du är strukturerad och organiserad.

Det är meriterande om du har erfarenhet av implementering av nya arbetssätt samt att du rekryterat medarbetare till olika befattningar, på olika nivåer.

I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. I urvalsprocessen kan det komma att användas arbetsprover.

Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning t.o.m. 2022-12-31 på heltid. Placeringen är på personalenheten i Stockholm. Din titel blir personalspecialist. Välkommen med din ansökan senast 2021-11-19.

För att få en bra balans mellan arbete och fritid och ett hållbart arbetsliv finns möjligheten till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, semester och pension. Läs mer om vårt erbjudande och arbetsvillkor på www.socialstyrelsen.se

Om du har frågor om tjänsten, kontakta personalchef Ann-Catrine Hagner. Om du har frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Om Socialstyrelsen


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024